Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
rád bych se zde ve zkratce popsal moji negativní zkušenost s https://www.elektroshock.cz/
Problém se týká špatně fungujících sluchátek Samsung Galaxy Buds2, respektive s pravým sluchátkem, ve kterém nepříjemně šumí a hraje podstatně méně hlasitě než druhé.
První reklamace na sluchátka byla podána 5.8., úspěšně byla vyřešena až 16.9. To, že reklamace trvala déle než 30 dní, bych ještě nějak zkousl, i když je to delší než udávaná zákonem. Bylo mi řečeno, že pravé sluchátko bylo vyměněno a problém je vyřešen. Již při prvních zkouškách se mi sluchátka nezdála, ale po měsíci používaní mi došla trpělivost a došlo na druhou reklamaci. Při druhé reklamaci mi nyní bylo řečeno, že se do sluchátek dostala nějaká kapalina, s čím nesouhlasím. Byly vždy používána pouze za sucha. Je možné, že došlo k vadě během přepravy zásilkovny, ale to bohužel nijak neovlivním.
Prosím o pomoc s vyřízením. Na email mi nebylo odpovězeno, že se zamítnutou reklamací nesouhlasím.
Děkuji za odpověď a přeji hezký den,
Radek Křiklán
sluchátka Samsung Galaxy Buds2 (černá varianta)
Výměna za nový produkt nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.