Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V červenci 2024 jsem si objednal u tohoto obchodu Zboží od firmy XT line, Zboží mi bylo doručeno, ale při rozbalení jsem zjistil, že kromě mnou objednaného zboží je v balíku navíc aku kompresor. Toto jsem sdělil firmě, konkrétně p. D s tím, že si kompresor ponechám a ať mi ho vyfakturují. Fakturace proběhla, já zaplatil. Posléze jsem při používání kompresoru zjistil, že vypadává baterie. Toto jsem telefonicky sdělil p. D, domluvili jsme se, že kompresor pošlu zpět a reklamace bude vyřízena buď opravou nebo výměnou. Od té doby proběhlo X telefonátů s p. Doškem. Při posledním hovoru v říjnu tohoto roku jsme se domluvili, že reklamace bude vyřízena vrácením peněz. Poskytl jsem mé číslo účtu a čekal kdy slíbená částka dorazí. Dnes je 22.11 2024 a žádné peníze nedorazily. Vypadá to, že ve firmě mají velmi důkladné školení jak oblbovat zákazníky. Závěrem bych chtěl varovat všechny případné zákazníky před touto firmou
Simonides F. Příbram
tel. ***
Aku kompresor od firmy XT line
Řešením by pro mne bylo vrácení příslušné sumy a už nikdy od tohoto obchodu nic nekupovat.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud se strany domluvily, že reklamace bude vyřízena odstoupením od smlouvy, měla by být spotřebiteli vrácena kupní cena zboží.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.