Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#79480Notebook stále s vadou i po čtyřech reklamacích

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2024, před měsícem

Roman Kábrt

Znění stížnosti

Stížnost na opakované nevyřešení závady a poškození notebooku v servisu při reklamaci:

Rád bych podal stížnost na opakované neúspěšné řešení závady mého notebooku. Notebook jsem reklamoval již čtyřikrát z důvodu vrzajících pantů.
1. První reklamace (***): Notebook byl zaslán do servisu s problémem vrzajících pantů, ale vrátil se s nevyřešenou závadou. Navíc byl notebook poškozen – spodní kryt byl odřený a od lepidla, hliníková hrana ohnutá, pravděpodobně po pádu na zem.
2. Druhá reklamace (***): Znovu jsem reklamoval panty i poškození způsobená servisem. Reklamace však byla zamítnuta s odůvodněním, že závady se neprojevily. Servis si navíc dovolil napsat, že zařízení bylo důkladně zkontrolováno, což nebyla pravda, protože panty stále vrzaly a poškození (odření, lepidlo a ohnutí) zůstalo.
3. Třetí reklamace (***): Notebook jsem poslal znovu, a tentokrát byly opraveny vady způsobené servisem (odření, ohnutí). Hlavní závada – vrzající panty – však nebyla odstraněna.
4. Čtvrtá reklamace (***): Nyní podávám další reklamaci, protože závada přetrvává i po opakovaných pokusech o opravu.

Celý proces mě stojí mnoho času, energie a nervů. Vzhledem k tomu, že servis nedokázal závadu opakovaně odstranit, požaduji vrácení kupní ceny. O žádné další opravy již nemám zájem, trvám pouze na vrácení kupní ceny.

Děkuji za vaši pomoc při řešení tohoto případu.

S pozdravem,
Roman Kábrt


Produkt

Lenovo Legion 7 16IRX9 Glacier White celokovový + podložka pod myš (záruka 3 roky Premium Care On-Site)


Požadované řešení

O žádné další opravy již nemám zájem, trvám pouze na vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2024 16:16, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Mimo to platí, že pokud by se vada na zboží projevovala i přes to, že společnost tvrdí, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.12.2024 09:56, před měsícem

Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.Zákazník byl vyřízen pod novou reklamací a to vystavením dobropisu na navrácení platby.Již jsme ho o této situaci informovali.Věřím, že nyní je již vše v pořádku.Přeji hezký zbytek dne, Adéla, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.12.2024 15:03, před měsícem


Roman Kábrt

Hodnocení:

Komentář: Reklamace vyřešena vracením kupní ceny tak jak jsem si přál.