Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 22.11.2024 v 13,06 odjezd náhradní autobusové dopravy z Lipová lázně do Hanušovic. Řidič jel jak blázen! Na mokré nasněžené kluzké cestě jel velmi rychle, v obci pak 67km/hod (dle kamery na silnici). Do zatáček vjížděl bez zpomalení, na přejezdu nezpomalil, uklouzlo to!, dlouho se naprosto nepřiměřeně tlačil na auto před ním!, pak ho na nepřehledné cestě předjel, cestujícím nechtěl po cestě na zastavit! Do Hanušovic jsme dojeli asi o 15 min dříve než dle jízdního řádu! Svou nebezpečnou a extrémně nepříjemnou jízdu odůvodňoval tím, že musí být zase za půl hodiny zpět v Jeseníku.
Očekávám odpověď ze strany ČD. Napomenutí řidiče a okamžitá náprava! Řidič veřejné dopravy nemůže ohrožovat bezpečí cestujících! Pokud je to systémová záležitost s tím, že řidič je nucen vykonávat svou práci za takovýchto podmínek, úprava jízdního řádu na dobu určitou!!!!
|
Tweet |
Stěžovatel by měl společnost informovat o porušování dopravních předpisů ze strany řidičů (místo, datum a čas, popř. SPZ), neboť obzvláště řidič z povolání je povinen důsledně dodržovat pravidla silničního provozu a pokud k pochybení dojde, měl by se zaměstnavatel každou takovou stížností zabývat a jestliže se prokáže, že řidič skutečně nedodržel dopravní předpisy, vyvodit z toho případné důsledky v rámci pracovněprávních předpisů. Pokud by nedošlo k nápravě, lze učinit oznámení Policii ČR ohledně porušování dopravních předpisů.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.