Počet nahlášených stížností: | 718 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 16 |
Dne 1.8.2024 jsem u firmy Frilla objednala Kontejner pro 360° skladování |
SPINBIN. Pět kusů.
Fa mi poslala špatný produkt. Volala jsem na jediné číslo, které bylo uvedeno na stránkách firmy. Paní mi řekla, ať napíšu na e-mail info@frilla.cz.
Znění e-mailu ze 6.8.2024:
Dobrý den,
dnes mi přišla zásilka z vaší firmy. Objednala jsem si "Kontejner 360° SPINBIN" (5 kusů).
Číslo objednávky: ***
Datum objednání: 1. 8. 2024
Datum dodání: 6. 8. 2024
Po otevření jsem zjistila, že kontejnerům chybí tlačítko, po jehož zmáčknutí se do mističky vysype část obsahu jednotlivých přihrádek. Takto je mi kontejner k ničemu. Viz foto.
Prosím o vysvětlení a nápravu.
Děkuji.
Přišla mi automatická odpověď:"...V případě, že jste nenašli odpověď výše, prosím KONTAKTUJTE NÁS ODPOVĚDÍ NA TENTO EMAIL. Odpovíme Vám během 1-2 pracovních dnů."
Napsala jsem znovu a opět mi přišla stejná odpověď.
O den později poslali: Dobrý den, obdrželi jste správný produkt. Pokud produkt nesplňuje vaše očekávání. Na vrácení produktu a žádost o výměnu nebo vrácení peněz máte 14 dní od doručení.
V příloze naleznete postup pro odstoupení od koupě https://reclamations.hs-plus.com/cz/pravo-na-odstoupeni-od-nakupu/ S pozdravem, Ruby
Vyplnila jsem formulář na vrácení peněz a odeslala balík zpět 16.8. 2024. Peníze měly být poslány do 8 dnů po převzetí balíku na účet.
Dnes 25.11.2024 jsem opět volala do Frilly. Když jsem paní řekla, že chci řešit reklamaci, telefon zavěsila. O 15 minut později volal můj muž, zavěsila také.
Objednala jsem kontejner pro skladování s tlačítky, díky nimž se potraviny vysypou do mističek. Byly mi poslány kontejnery BEZ TLAČÍTEK.
Poslala jsem vám zboží zpět na adresu HS PLUS d.o.o., PO BOX 13, 600 10 Brno 71. Byla bych ráda, kdybyste vy mně poslaly slíbené peníze na můj účet.
Děkuji.
Všechny e-maily vám mohu na požádání přeposlat.
S pozdravem
Lucie Dittrichová
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis je možné zaslat na adresu: P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.