Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#79513Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2024, před měsícem

Zdeněk Dřínovský

Znění stížnosti

Dobrý den, byl nám vrácen projektor s neuznanou reklamací. Reklamovali jsme prach uvnitř optiky, a také hlučný ventilátor. Projektoru chybí jakýkoli filtr, jakákoli separace prachu, aby se nečistoty nedostali dovnitř.
Ve vyjádření servis píše, že projektor je znečištěn nečistotami, myšleno uvnitř projektoru a to snižuje kvalitu obrazu a také způsobuje hluk ventilátoru. Vzhledem k tomu, že projektoru chybí onen filtr, prach se dostává dovnitř a nelze žádným způsobem vyčistit. Pouze rozebráním, čímž spotřebitel ztrácí záruku. Za mě jde rozhodně o výrobní vadu.
Bohužel servis napsal, že se nejedná o výrobní vadu a proto zamítá reklamaci.
Nejsem první, vzhledem k recenzím produktu na stránkách Alzy, kdo má stejný problém nejen s projektorem, ale také s vyjádřením servisu.
Prosím vás tedy o radu, jak toto vyřešit.

Děkuji Z. Dřínovský


Produkt

Projektor Yaber L1 portable


Požadované řešení

Nový produkt, ale vzhledem k předpokládané stejné závadě, raději odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 08:16, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.12.2024 18:48, před měsícem

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Je nám líto, že vyřízení reklamace neproběhlo k přání zákazníka. Celou situaci jsme důkladně ověřovali s reklamačním oddělením i autorizovaným servisem a můžeme potvrdit, že reklamace byla ze strany naší společnosti vyřešena řádně a v souladu s platnou legislativou. Z tohoto důvodu naše stanovisko zůstává v tuto chvíli neměnné.

Pokud bude mít zákazník zájem, může samozřejmě využít možnost zadání nové reklamace. Rádi zašleme zařízení znovu servisnímu středisku k nové diagnostice s tímto rozporem. Je však třeba upozornit, že vyřízení reklamace by s ohledem na dosavadní zjištění mohlo proběhnout obdobným způsobem.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2024 11:07, před měsícem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže projektor ani běžně uvedeným filtrem nedisponuje, pravděpodobně se nebude jednat o vadu. Je však také důležité, aby projektor mohl sloužit ke svému běžnému účelu - pokud by tohle nesplňoval, jednalo by se o vadu, přestože se u tohoto projektoru filtr běžně nevyskytuje.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.12.2024 10:49, před 23 dny


Zdeněk Dřínovský

Dobrý den,

nezbývá zřejmě jiná možnost, než se obrátit na soudního znalce, který by posoudil, zda jde o výrobní vadu či nikoli. Předpokládám, že pokud by byl znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, Alza by měla respektovat tento posudek. Jako zákazník domáhajícího se svého práva bych po Alze požadoval také uhrazení poplatku za posudek. Myslím, že dle zákona, mám na toto právo. Bohužel pro prodejce myslím, že posudek bude dražší, než samotný projektor.
Děkuji Z. Dřínovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.12.2024 11:45, před 23 dny

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Spotřebitel má samozřejmě nárok využít soudního znalce v oboru, který mu vydá nestranné vyjádření. Pokud následně toto vyjádření obdržíme, postaráme se o opakované prověření případu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2024 06:20, před 19 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření. Vzhledem k tomu, že spotřebitel ve svém vyjádření zmiňuje soudního znalce, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby nás mohl informovat, zda skutečně možnost obrátit se na soudního znalce využije, případně nás mohl informovat o výsledném stanovisku znalce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.