Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dle mého si Vinted přivydělává poplatkem za ochranu kupujících, ale podmínky které tímto poplatkem slibuje nedodržuje. Po zakoupení zboží, které bylo lživě popsáno jako nové, přišlo poškozené v žádném případě nové. Ihned jsem podala reklamaci, s foto dokumentací a důkazem. Prodávající souhlasila s vrácením a přesto i když jsem za zboží zaplatila celkem včetně poštovného a poplatku 948,-Kč bylo mi vráceno 667,50 Kč. Ihned jsem poslala stížnost na podporu, ale tam je to marné, odpovídá stále stejné fráze dokola jen autonat. Jak se proti tomuto podvodu bránit? Není to zas tak vysoká částka, ale jde i o princip, takových jako já je jistě tisíce a Vinted na tom vydělává a podvodníci mají hej.
Citace z jejich podmínek - poplatek kupujícího - Vrácené peníze plně pokryjí tvé náklady. Budou zahrnovat cenu předmětu, částku za přepravu a poplatek za Ochranu kupujících.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem Simona Šmídlová
Balíček oblečení + obuv
Doplacení celé čátky, kterou jsem zaplatila já podvodné prodejkyni.
Na požádání přiložím výpis z účtu kolik jsem zaplatila a kolik jsem dostala zpět.
|
Tweet |
Pokud společnosti vznikla povinnost vrátit celou částku, měla by tak také učinit. V opačném případě porušuje své vlastní smluvní podmínky. Podle § 2913 občanského zákoníku platí, že pokud jedna ze stran smluvního závazku porušila svoji povinnost, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně.
Dále by se také pravděpodobně jednalo o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li společnost na e-maily či kontaktní formuláře, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude adresován společnosti Vinted s.r.o., Pujmanové 1753/10, 14000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.