Společnost


STARNET, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#79517Neoprávněné účtování nákladů při odchodu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2024, před měsícem

Michaela Ruso

Znění stížnosti

Starnet (SMARTBOX) všude prezentujete Optický internet a z různých zdrojů zjišťuji, že cca před půl rokem teprve natáhli kabel teprve do našeho paneláku, navíc i zde nepoužili optiku přímo do bytu.
Prodávali mi několik let službu Optický internet, ale internet byl k nám veden vzduchem, proto jsme neustále Účtují úhradu za odinstalaci. Již v pondělí nám internet vypnuli na dálku i bez technika,
nikdo je nenutil kabely demontovat. Navíc mi i paní na infolince řekla, že ani technik nechodí.
Jde jen o to, dostat ještě ze mě peníze. Používají klamavou reklamu, poskytují lživé informace a nedodávají prezentované služby.
Internet věčně nešel, opakovaně nám volali, zda funguje. Pracuji z domova a nejednou jsem měla problém pracovat, mohu tedy doúčtovat ušlý zisk, vše jsem si evidovala. To, že internet po půlnoci vůbec nešel už je asi zbytečné zmiňovat.
Máme jiného dodavatele internetu a rozdíl je opravdu hodně znatelný.

Ve všeobecných obchodních podmínkách tyto poplatky vůbec nejsou, nové jsem nikde nepodepsala, pouze oni tvrdí, že mi šly někdy mailem, ani nejsou schopni to doložit.

Odmítají fakturu stornovat a neustále dokola posílají stejné výňatky z VOP, které jsem nepodepsala.
Nové podmínky mi nikde nedorazily. Měli by se stydět vydělat i na výpovědi.

Všude uvádí optický internet a přitom žádný optický internet nebyl.

V současné době máme optiku až v bytě.
Nyní mě poškozují tím, že mi Vaše neoprávněná faktura udělala příznak v registrech.


Produkt

Internet údajně optický od Starnetu


Požadované řešení

Storno faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 08:37, před měsícem

Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě. Během této doby je spotřebitel povinen za služby nadále platit, a podnikatel mu tyto služby musí nadále poskytovat.

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).

Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).

V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK)

Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)

Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.

Spotřebitel tedy dle našeho názoru není povinen hradit poplatek za deinstalaci, pokud se nejedná o fyzické odpojení technikem, kdy by bylo možné požadovat účelně vynaložené náklady. Spotřebitel není ani povinen hradit případnou smluvní pokutu, nedošlo-li k porušení smluvní povinnosti.

Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Pokud tedy bylo spotřebiteli řečeno, že technik demontáž kabelů neprovádí, neměl by být spotřebitel povinen za takové služby platit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.