Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 3.10.2015 jsem zakoupil v trutnovské prodejně OBI tři pytle po 25kg, valounů Regina za cenu 239kč/pytel.
Druhý den jsem zakoupil dalších šest pytlů stejného zboží.
Nezdála se mi však hmotnost jednotlivých pytlů, tak jsem si je převážil na zkalibrované váze a jeden pytel vážil 18kg, jeden 19kg a další čtyři 20-21kg. Vrétil jsem se proto do OBI s tím, že jdu zboží reklamovat. Za 6pytlů mi byly vráceny peníze, ale za tři otevřené pytle, zakoupeně den před tím, mi byla reklamace zamítnuta. Prý už jsem je použil, tak mi nemohou reklamaci uznat.
Chtěl jsem po pracovníkovi OBI aby převážil zbylé pytle uvnitř prodejny, ale ten mi odvětil, že nemá v celé prodejně jedinou váhu.
Do reklamačního, vnitřního dokumentu pracovnice OBI napsala "zákazníkovi zboží nevyhovuje". Domnívám se, že prodejna tuto situaci ani řešit nebude.
Pokud si myslíte, že jsem se dočkal alespoň jednoslovné omluvy, tak se zcela mýlíte.
Myslím si, že by OBI mělo zjistit skutečný stav věci( převážit zbylé pytle na prodejně) a přijmout i reklamaci otevřených pytlů.
Takto jsem přišel o cca 150kč. Pokud bych si pytle nepřevážil, částka by dosahovala cca 450kč za oba nákupy. Pokud to přepočítáte na celou paletu, tak už je to slušná částka.
Je s podivem, že i výrobce Kam-on udává hmotnost 25kg. Šizení vzniká zřejmě již v této firmě.
Valoun Regina, balení pytel 25kg, výrobce KAM-ON přírodní kámen s.r.o. ul. Budějovická 1362, Jesenice u Prahy, 252 42
Rád bych dostal zpět peníze i za již otevřené pytle.
|
Tweet |
Prodávající je povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti. Pokud tak nečiní, porušuje zásadu poctivosti prodeje podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele. Za takovéto porušení hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, je věc v odpovídající hmotnosti. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Pokud se na zboží objeví vada, má spotřebitel právo uplatnit u prodávajícího reklamaci.
Zamítne-li prodávající reklamaci, musí toto náležitě zdůvodnit. Byla-li reklamace dle prodávajícího neoprávněná ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.