Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#79520Kuchyne montaž, nedodane kompletni zbozi

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2024, před měsícem

Yvona Pavlova

Znění stížnosti

Již 2 měsíce řešíme montáž kuchyně, na montáž přišel místo 2 montážníků jen jeden a již u dveří sdělil, že kuchyně asi nemontuje. Kuchyň křivě namontoval, zlomil pracovní desku, rozladil světla, namontovat myčku, která nešla zavřít, odřel strop.- mintáž nás donutil zaplatit. Reklamovali jsme, nutno dodat, že je nadlidský výkon se dovolat na reklamace a domluvit termín. Přijela parta 2 montážníků asi za 14 dnů, něco srovnali, desku vyměnili, opět poničili sokl u lednice, zjistili, že myčka není kompletní, chyběl odpařovat páry., kterou ikea nedodala.., opět dlouhý volaní na reklamační linku( díl není skladem, výměna za jinou myčku- kompletní se nedělá.. takže čekejte až bude, nebo si sežeňte sami. Oprava dalších věcí v nedohlednu. Jsem zákazník, který ihned uhradil kuchyň i montáž a stejně nemá možnost kuchyň užívat. Platím nájem ve starém i novém bytě, neboť se bez funkční kuchyně nastěhovat nemůžeme. Kdy bude vše doopraveno a dodáno nevíme, neboť se nelze s reklamačním oddělení spolehlivě domluvit. Je to velký bizár a hlavně zoufalost a bezmocnost.
Poraďte prosím, jak vše promptně vyřešit.., přece by se takto ikea chovat k zákazníkům, kteří vše uhradili neměla?


Požadované řešení

Dohoda na brzkém terminu a všechny nedostatky
Opravit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 08:55, před měsícem

Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž kuchyně). Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Při převzetí díla má spotřebitel možnost převzít dokončené dílo s výhradami nebo bez výhrad. Pokud však dílo převezme bez výhrad, nepřizná mu soud právo ze zjevné vady díla, pokud zhotovitel díla namítne, že právo nebylo uplatněno včas.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné i při pozdější reklamaci.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud navíc montáží došlo ke škodě na majetku (strop, lednice), bylo by pravděpodobně možné požadovat náhradu škody. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2024 14:28, před měsícem

Vážený zákazníku,
Je nám líto, že jste se setkali s problémy, a rádi bychom Vám pomohli je co nejdříve vyřešit.
Abychom mohli Vaši reklamaci co nejefektivněji zpracovat, prosíme Vás, abyste nás kontaktovali prostřednictvím našeho reklamačního formuláře na této stránce https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/contact-us/, nebo telefonicky na tel. čísle 296 181 650.
Pokud již máte k dispozici číslo objednávky nebo číslo reklamace, prosíme o zaslání na e-mail customer.support.cz@ikea.com, což nám výrazně pomůže při rychlém zpracování Vašeho požadavku. Následně pro dořešení reklamace již využijeme přímý kontakt s Vámi mimo platformu Dtest.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem,
Tým IKEA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.