Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 11.11. jsem se domluvil s mobilním operátorem Vodafone, že přejdu k jejich síti od jiného operátora. Toto rozhodnutí jsem také udělal proto, že měli zrovna akci Xiaomi 14t pro + hodinky + sluchátka. S paní jsem se dohodl na převodu čísla a řekla mi, že udělá objednávku na zařízení plus dárky. V pátek 15.11. bylo mé číslo převedeno k Vodafone a paní mi volala a potvrdila objednávku mého zařízení a říkala, že do 5 dní mi přijde telefon plus dárky. O víkendu se mi můj požadavek v aplikaci zrušil, tak jsem v pondělí znovu volal do Vodafone, kde mi operátor oznámil, že dárky nejsou a mohou mi poslat pouze telefon. Odpověděl jsem mu, že si to musím promyslet, neboť jsem přecházel k Vodafone kvůli výhodné akci. Další den jsem volal znovu a paní mi řekla, že tam byl problém, protože nebyla sluchátka, tak jsem jí řekl, že sluchátka nejsou důležitá a že mi jde o hlavně o telefon a hodinky. Paní mi pak o chvilku později volala a řekla mi, že se jí podařilo nakonec sehnat i sluchátka. Potvrdila mi, že mi pošlou telefon, hodinky sluchátka a navíc ještě nabíječku a řekla, že mi vše dojde do 5 dní. Po 5 dnech stále nic nepřišlo, tak jsem volal znovu do Vodafone a pan mi řekl, že předá požadavek na technickou podporu. Dnes jsem mluvil s panem z Vodafonu znovu a pan mi řekl, že objednávka ani vyřízená být nemůže, protože je v zmrzlém stavu a že se ani v budoucnu objednávka nedokončí, i když bude příslušenství skladem. Řekl mi, že mi nezbývá nic jiného, než volat do Vodafonu a ptát se na dárky, zda jsou skladem. Pak budu muset doufat, že mi někdo udělá stejnou nabídku. Paradoxní je, že když se podíváte na jejich e-shop, tak si můžete tyhle všechny položky pořídit. Tuhle situaci řeším už asi 14 dní a pokaždé mi někdo říká něco jiného, přestávám věřit, že dostanu objednané zboží.
Xiaomi 14t pro + Xiaomi Watch 2 pro + Xiaomi Redmi buds 5
Dodání objednaného zboží
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Podle § 1734 OZ platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Pokud navíc společnost dané zboží stále inzeruje na svých stránkách jako dostupné, měla by jej spotřebiteli dodat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kováři, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky