Společnost


Czechia Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79529Neuznaná reklamace vodotesnosti

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2024, před měsícem

Kamil Titera

Znění stížnosti

Dobrý den,
19.6.2024 jsem si zakoupil náramek Xiaomi Smart Band 8 u společnosti xm.cz,
23.10.2024 jsem náramek reklamoval u prodejce xm.cz, protože přestal fungovat
14.11.2024 jsem náramek dostal zpět s tím, že byl náramek nesprávně používán - natekla do něj voda. Bylo mi řečeno, že lze jen při mytí rukou.

Náramek jsem kupoval s tím, že se v nich lze koupat, plavat. Na stránkách výrobce je i info, že :
Vynikající voděodolnost do 5 ATM* - Vodotěsný do 5 ATM*, nemusíte si ho proto sundávat kvůli plavání. Potápějte se bez obav.
Servis vyrobce by rád věc řešil, ale dle seriového čísla není výrobek pro CZ ani pro EU.

WEB prodejce:
https://xm.cz/xiaomi-mi-band-8_z54342/
WEB výrobce
https://www.mi.com/cz/product/xiaomi-smart-band-8/?f=switch_local

Děkuji
Kamil Titera


Produkt

Xiaomi Smart Band 8 - ***


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2024 10:06, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.