Společnost


Pražská plynárenská, a.s.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79549Opakovaná stížnost na provedení FVE na rodinném domě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2024, před měsícem

Katerina Jiraskova

Znění stížnosti

Dobrý den,
opakovaně se snažím řešit stížnost na provedení FVE na mém rodinném domě. Bohužel musím konstatovat, že nikdo z oslovených zástupců Vaší společnosti (pan K.Ř. – ***, pan J.Š. – ***, ani paní N. – fotovoltaika@ppas.cz) nereaguje na žádnou formu mé komunikace.Níže přikládám kopii e-mailu ze dne 4. 11. 2024, na který dosud nikdo neodpověděl. Paní N. navíc nereagovala ani na další e-mail zaslaný dne 14. 11. 2024.

Žádám Vás tímto o okamžité vyjádření k dané situaci a o návrh řešení. Vaše ignorace mého problému je neprofesionální a zcela nepřijatelná.
Děkuji za urychlenou reakci.

S pozdravem,
RNDr. Katerina Jiraskova, PhD


From: Katerina Jiraskova <***>
Date: Mon, Nov 4, 2024 at 12:39 PM
Subject: Re: FVE od Pražské plynárenské
To: ***
Cc: ***, Fotovoltaika

Vážený pane Ř.,

touto cestou podávám písemnou stížnost na Vaše neprofesionální jednání a provedení realizace fotovoltaické elektrárny (FVE) firmou PPAS na mém objektu. Od počátku spolupráce dochází k opakovaným problémům, které ovlivnily průběh a kvalitu zakázky. Počet chyb a nedodržených závazků, ke kterým došlo, je nepřijatelný.

Zásadní nedostatky v komunikaci: Od podpisu smlouvy se neustále potýkáme s problémy. Již při vyhotovení smlouvy došlo k pochybení a zaslání dokumentů s nesprávnými údaji. Po podpisu smlouvy dne 20.5.2024 nás firma několik týdnů nekontaktovala. Až na můj dotaz dne 11.6.2024 jsem obdržela omluvu s tím, že jsme byli omylem opomenuti. Očekávám, že po podpisu smlouvy bude ze strany Vaší firmy probíhat proaktivní komunikace, což se nestalo. Tato nečinnost přetrvávala i v dalších fázích realizace.
Instalace FVE: Informaci o schválení připojení k distribuční síti jsem obdržela 27. 6. 2024, avšak nikdo nás opět nekontaktoval ohledně termínu realizace. Přestože jsem se opakovaně snažila získat informace od realizačního týmu, a to jak emailem, tak SMS zprávou přímo panu Š., žádná odezva nepřišla. Instalace na střechu proběhla až ve dnech 6.–7. 8. 2024, tedy s výrazným zpožděním oproti původnímu plánu stanovenému na polovinu července při podpisu smlouvy. Následná elektroinstalace na konci srpna (více jak 3 měsíce od uzavření smlouvy) byla stejně chaotická, kdy jsme byli informováni stylem „buď pozítří, nebo nejdřív za měsíc“. Tento přístup je naprosto neprofesionální a vytváří dojem, že firma nemá o své zakázky zájem.
Nekvalitní práce: Během elektroinstalace jsem vyjádřila nespokojenost s kvalitou provedení, což bylo zaznamenáno i do protokolu. Již v den instalace 28.8. 2024 jsem Vám odeslala fotografie nevzhledného vedení kabelů. Dne 9. 9. 2024 jsem formou SMS kontaktovala pana Š. s prosbou o zpětné zavolání, ke kterému však nikdy nedošlo. Osobně jste se přijel na místo podívat až dne 12.9., pořídil jste fotografie a sám uznal, že provedení je v rozporu s požadovanou kvalitou. Oznámil jste nám, že situaci budete řešit s panem Š., který byl v tu dobu na dovolené. Nicméně do dnešního dne (4.11.2024) nebylo učiněno žádné konkrétní opatření k nápravě.
Zanedbání povinností: Před dvěma týdny jsem Vás znovu kontaktovala ohledně nápravy situace, ale Vaše odpověď naznačovala nezájem o řešení. Nehledě na to, že jsme stále nedostali odpověď na naše dotazy ohledně doplnění záložních obvodů. Dále dosud nebyla provedena výměna elektroměru (poslední informace z 13.9.: V nejbližších dnech budeme žádat o připojení elektrárny do distribuční sítě u PRE Distribuce), což brzdí možnost sdílení energie a vyplacení dotace.

Jako váš zákazník očekávám, že pokud vyjádřím nespokojenost (kterou jste sám uznal), Vy nebo někdo z týmu PPAS mě bude kontaktovat a situaci aktivně řešit. Vzhledem k absenci jakékoliv reakce považuji jednání firmy PPAS za nedůvěryhodné. Má připravená recenze na realizaci FVE firmou PPAS je v tuto chvíli rozhodně negativní.

Očekávám okamžitou komunikaci ohledně dalších kroků a vyřízení všech nedořešených záležitostí bez dalších průtahů.

S pozdravem,
Kateřina Jirásková


Požadované řešení

Jako váš zákazník očekávám, že pokud vyjádřím nespokojenost na provedeni istalace FVE, někdo z týmu PPAS mě bude kontaktovat a situaci aktivně řešit.

Očekávám okamžitou komunikaci ohledně dalších kroků a vyřízení všech nedořešených záležitostí bez dalších průtahů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 09:28, před měsícem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Jestliže má dílo vadu, je nutné podat reklamaci. Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.