Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.8.2015 zaslány peníze za mobil 12150 Kc.
Zboží do dnešního dne neposlal, telefony a maily nebere
koupě telefonu Samsung S6
Vrátit peníze
|
Tweet |
Nedodal-li prodávající ve sjednané době zaplacené zboží, ocitá se v prodlení. Zakládá-li prodlení porušení smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co strana v prodlení svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Pokud prodávající nereaguje na odstoupení od smlouvy, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby k soudu. Ale v případě projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním zároveň dlužníka upozorníte, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.
Nesplnil-li prodávající ani po tomto vyzvání svou povinnost, domoci se svého práva bude možné pouze soudní cestou. Spotřebiteli v takovém případě doporučujeme vyhledat právní služby. Seznam advokátů naleznete mimo jiné na webových adrese www.dtest.cz/advokati.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání podnětu se dozvíte prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.