Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 17.11. jsem zakoupil na třetinky produkt macbook air, kdy jsem dne 22.11. produkt kompletně doplatil. Rozhodl jsem se ovšem, že produkt nevyužiji, tudíž jsem jej dne 24.11. vrátil na prodejnu v Ostravě. S vrácením problém nebyl, ovšem pak to začalo. Alza mi nejprve refundovala 1/3 z třetinky, což bylo 10 663,- dále mi pak přišel refundu 2/3, což bylo 21 327,- a vše jsem považoval za uzavřené, ovšem po vrácení 2/3 od Alzy se mi v účtu zobrazuje, že mám Alze 2/3 z třetinky vrátit, jelikož mi je refundovala, což by sedělo v případě, že bych si macbook air ponechal, ale ten byl vrácen. Zasílal jsem přes gmail potvrzení platby, řešil jsem situaci několikrát se zákaznickým centrem, oddělením na třetinky a Alza si stále trvá na svém. Nadále již zvažuji pouze právní cestu, jelikož se mnou z Alzy nehodlá tuto situaci dále nikdo řešit. S takovýmto jednáním jsem se opravdu již dlouho nesetkal.
Třetinka
Aby situaci konečně začal řešit někdo, kdo u Alzy umí napočítat do 5!
|
Tweet |
Jestliže došlo k odstoupení od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a strany mají povinnost si vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud spotřebitel společnosti vrátil zakoupené zboží a finanční prostředky byly spotřebiteli společností vráceny, není zde právní důvod pro to, aby společnost po spotřebiteli požadovala další platby. Pokud by spotřebitel nyní uhradil požadovanou platbu, jednalo by se ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ již eviduji ze strany naší společnosti jako vyřízený a vše tedy v pořádku. Velice se Vám omlouvám za vzniklou situaci a za časovou prodlevu, která během jejího řešení nastala. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
nebudu raději spekulovat, že případ je vyřízen hlavně kvůli aktivnímu zapojení Dtestu. Tímto chci celému týmu Dtestu poděkovat, že dává spotřebitelům možnost se tímto způsobem vyjádřit a hledat řešení sporu. S pozdravem Lukáš Janeček