Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednal jsem si na e-shopu M16.cz pepřový sprej dne 21.9., číslo objednávky 1870. Na to, že jsem zvolil platbu kartou on-line, přišli mi emailem takové informace, že jsem byl nucen objednávku zaplatit běžně převodem. Snažil jsem se dovolat na kontaktní tel. číslo, bohužel marně, telefonní číslo není platné. CCa před týdnem jsem psal dotaz na e-mail, dodnes bez odpovědi. Bohužel už nevím jak zkontaktovat prodejce, proto se obracím sem.
Pepřový sprej EXTREM POWER se světlem 40ml, obj. č. : PJD20100
Neprodleně mne kontaktovat na telefonním čísle 776 423 014 nebo emailu I.Holan@seznam.cz a domluvit se na dalším postupu.
|
Tweet |
Nebyl-li přesně určen čas doručení zboží, může spotřebitel požadovat po prodávajícím dodání zboží ihned. Nedodá-li prodávající zboží včas, ocitá se v prodlení. Spotřebitel by měl prodávajícího vyzvat k plnění, stanovit dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění (lze i mlčky) a upozornit ho, že pokud svou povinnost nesplní, spotřebitel od smlouvy odstoupí. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění
Pokud prodávající neodpovídá na elektronickou komunikaci, je vhodné zvolit písemnou formu. Podle § 570 občanského zákoníku právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. V případě, že by bylo se subjektem zahájeno trestní řízení, bylo by možné požadovat náhradu škody v jeho rámci. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Bude-li trestní oznámení z nějakého důvodu odloženo, může se spotřebitel domáhat zaplacení finanční částky za nedodané zboží soudní cestou, a to prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu, poté co spotřebitel odstoupil od kupní smlouvy pro nedodání zboží.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.