Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Přihlásila jsem se omylem na seniorseznamku. Služby jsem nevyužila, ale přišlo mi upozornění na dlužnou částku. Mail spadl do hromadných, takže jsem si jej nepřečetla. Poté mi přišlo upozornění od vymahačské firmy AUER WITTE THIEL , že dlužím společnosti Date4friend 116,92 EUR /2941,59 Kč/. Tato částka že se skládá z jistiny a dalších poplatků. Poplatky v upozornění byly uvedeny tyto - 44,10 EUR a výdaje ve výši 8,82 EUR. Celkem 52,92. Tím pádem jistina činí 64 EUR. V přiloženém listu jsem odsouhlasila, že dlužím 116,92 EUR a že částku budu splácet po 12,-- Eurech měsíčně. 12 EUR jako první splátku jsem uhradila.
Pak mi ale přišlo upozornění na dlužnou částku přímo od Date4friend, že jim dlužím 1607,-- Kč tj. 63,17 EUR. Uhradila jsem 51,17 EUR s tím, že jsem již 12 EUR uhradila firmě AUER WITTE THIEL.
Dostala jsem odpověď, že úhradu 51,17 EUR obdrželi a že mám doplatit 7,83 EUR.
Dále jsem ale dostala upozornění od AUER WITTE THIEL, že mám zaplatit další měsíční splátku ve výši 12 EUR . Upozornila jsem je,že jsem uhradila již jistinu ve výši 51,17 přímo Date4friend a také jsem se mailem ptala přímo Date4friend, proč mi přišlo upozornění na to, že mám platit jistinu, když tato je i nadále vymáhána firmou AUER WITTE THIEL. Od Date4friend jsem dostala odpověď, že se mám ptát firmy AUER WITTE THIEL. Firma AUER WITTE THIEL mi ale poslala saldo dluhu ve výši 153,64 EUR včetně jistiny. Date4friend přijala peníze a nechce odpovědět a firma AUER WITTE THIEL to, že jsem uhradila jistinu, ignoruje.
Senior seznamka od Date4friend IČO: CHE-146246215, a AUER WITTE THIEL IČO: DE129724728
Firma AUER WITTE THIEL si účtuje neadekvátní poplatky a nadále vymáhá peníze, které jsem již uhradila přímo Date4friend. Firma Date4friend přijímá dlužné platby a nadále ponechává na firmě AUER WITTE THIEL, aby vymáhala dluh znovu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že spotřebitel není povinen výzvám inkasní agentury vyhovět. Inkasní agentura ze zákona nemá ani žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu - jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila). Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii (jde-li o společnost, která provozuje zakoupené služby), nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.