Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Na portálu trhknih.cz jsem 25.10.2024 prodal za 5000 Kč knihu od Jiřího Kulhánka "Vládci strachu". Kupující zaplatil (platba přijde na portál trhknih), knihu jsem odeslal, kupující jí obdržel a potvrdil doručení a dal pozitivní hodnocení a že je vše v pořádku. Následně jsem si 30.10.2024 nechal částku 3820 Kč (5000 Kč mínus poplatek portálu) zaslat na ůčet. Na webu je to ve výpisu transkací i uvedeno. Jenže peníze nepřišli. Po týdnu jsem to urgoval na zákaznické lince. Pak mi přišel mail od majitele a správce portálu Petra Sobotky, cituji: "Dobrý den, pane Šálku, máme podezření, že prodaná kniha z obj. *** byl padělek. Můžete poslat nějaké doklady, jak jste knihu nabyl prosím?" To jsem se zhrozil co je to za nesmysl a kde bych vzal účtenku od knihy zakoupené v devadesátých letech. Na to reagoval 7.11.2024: "Dobrý den, necháme si knihu zaslat od kupujícího k odbornému posouzení. Do té doby Vás musím požádat, abyste nevystavoval žádné další inzeráty na našem serveru.". Od tohoto momentu už na moje maily opakované maily ohledně řešení nereaguje. Zákaznická linka má tři čísla, ale dovolat se dá jen na jedno (775289165). Zbylá dvě nikdo nezvedá. Tam mi je paní H pouze schopná říci, že věc předá správci portálu (majitel a jednatel v jedné osobě Petr Sobotka). Nicméně nic se nestane. Kontaktoval jsem kupující a ten mi sdělil, že opravdu dostal mail s výzvou zaslat knihu ke kontrole, což učinil a kniha měla dorazit na portál 13.11.2024. V příloze zasílám emailovou komunikaci s panem Sobotkou a také s kupcem knihy. Můžete mi prosím poradit jak dále postupovat? Děkuji. Michal Šálek.
Kniha Vládci strachu od autora Jiřího Kulhánka z roku 1998. Číslo objednávky na portálu trhknih.cz: ***
Možnosti řešení jsou v zásadě dvě - bud mi pan Sobotka uvolní zadržovanou platbu, nebo vrátí knihu. Předpokládám že jakékoliv další možné náklady na "Odborné posouzení" či dopravu bude hradit pan Sobotka, protože je to jeho pochybení a jeho naprostý výmysl o padělání.
|
Tweet |
Na stránkách společnosti je uvedeno, že v okamžiku uhrazení celkové ceny kupujícím je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena kupní smlouva a mezi prodávajícím, kupujícím a provozovatelem je uzavřena smlouva o úschově.
Provozovatel nevyplatí Celkovou cenu Prodávajícímu dříve, než Kupující potvrdí převzetí Knihy nebo než uplyne lhůta pro sdělení Kupujícího, že Kniha má vady nebo nebyla vůbec doručena.
Dále je v obchodních podmínkách uvedeno, že sdělí-li kupující, kterému byla kniha doručena dopravcem do 5 kalendářních dnů po jejím převzetí a zároveň před tím, než provozovateli potvrdí převzetí knihy, provozovateli na jeho emailovou adresu, že má kniha vady, zavazuje se provozovatel vyřídit tuto reklamaci. Provozovatel vyřídí reklamaci tak, že v součinnosti s prodávajícím zjistí, zda má kniha Kupujícím tvrzené vady. Výsledek tohoto zjištění předá kupujícímu nejpozději do 15 pracovních dnů.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, panu prodávajícímu (stěžovateli) jsme vrátili předmětnou knihu doporučenou zásilkou dne 2.12.2024. Podací číslo je RR879644205CZ. Doklad v příloze. Dovolte mi ještě vyjádřit se k tomuto velmi složitému případu. Na trhu se vyskytují padělky (nelegální kopie) těchto vzácných knih od autora Jiřího Kulhánka. Viz zprávy v médiích. Daný inzerát pana Šálka vykazoval podezřelé znaky (velmi dobrý zachovalý stav a podezřele nízkou cenu). Obvyklá cena je zhruba dvojnásobná. Knihu jsme si tedy vyžádali od kupujícího zaslat k expertnímu posouzení a zadrželi peníze z transakce v naší úschově. Ta je z principu navržena proto, abychom podobným případům předcházeli. Po podrobném prozkoumání knihy jsme kupujícímu vrátili peníze a panu Šálkovi zaslali zpět knihu. Za časový průtah se omlouvám.
Děkujeme společnosti za poskytnutou informaci a součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Kniha dnes dorazila a vše je vyřešeno. Majitel společnosti se omluvil za průtahy a podal podrobné vysvětlení. Rád bych tímto všem zůčastněným poděkoval za pomoc a spolupráci.