Společnost


date4friend AG

Počet nahlášených stížností:187
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79590Vymáhání platby za členství VIP

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2024, před 19 dny

Miroslav Špaček

Znění stížnosti

V červenci jsem navštívil stránky seznamka60cz kde jsem se zdarma zaregistroval. Pro další prohlížení nabízených kontaktů bylo zapotřebí VIP clenstvi. To bylo nabízeno s cennou za týdenní, měsíční a čtvrtletní platbu, tyto ceny byly zřetelně velkými číslicemi označené a některá byla označena jako nejvýhodnější (ale to už nevím která). Můj úmysl byl objednat si členství na týden za uvedenou cenu u týdenního členství cca 144 Kč a pak se rozhodnou jestli budu dále pokračovat nebo v průběhu týdne členství zruším alespoň takhle na mne ta nabídka služby působila a odkliknul objednat se závaznou platbou. Při vyplnění údajů v mobilním bankovnictví mi před potvrzením platby přišla informace,že se zavazují zaplatit částku rovnající se čtvrtletnímu členství cca 1500 Kč tak jsem celou transakcí zrušil a nic neodeslal. Neuvědomují si že bych někde u ceny za týdenní členství viděl informací, že se jedná o týdení splátku čtvrtletního členství, v tom případě bych k objednávce se závaznou platbou nepřistoupil. Mám za to, že když objednávka nebyla potvrzena platbou tak členství nevzniklo. Stránky jsem od té doby nenavštívil a ani jinak neužíval. Dále následovalo a následuje vymáhání cca 3000 Kč již tady několikrát zmíněnou vymáhačskou firmou z Německa Auer witte Thiel. Na date4friend AG jsem poslal žádost o zrušení členství s odpovědí že členství bude ukončeno k 25.1.2025 Na mé námitky, že jsem byl při objednávce uveden v omyl a že předem nebyla známa konečná cena argumentují tím, že je tam vše zřetelně uvedeno a že před závaznou objednávkou jsem byl se všemi okolnostmi seznámen. Bohužel já to tak nevidím.


Produkt

seznamka60cz


Požadované řešení

Chci se zeptat, zda máte od svých klientů kteří měli nebo mají podobné zkušenosti s firmou date4friend a vymáhačskou firmou Auer witte Thiel informací jestli jsou opravdu úspěšní ve vymáhání údajných pohledávek, jestli to opravdu řeší soudní cestou a jestli soudy probíhají v ČR nebo jestli jen lidi zastrašují a vyhrožují a co jsem četl stížnosti na vašich stránkách tak se domnívám že seznamky jsou většinou směrované pro starší občany kteří pak mají strach ze soudu a exekutorů a raději zaplatí v domnění, že budou mít klid. Další otázka je, zda Auer witte Thiel může využít nějakou právní klíčku a nechat soud rozhodnout bez mého vyjádření k celé situaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2024 09:50, před 16 dny

Společnost date4friend AG provozuje síť internetových seznamek.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

V případě soudního sporu by tedy musela společnost prokázat, že závazek skutečně vznikl. Zda bude daný způsob prokázání dostatečný, závisí na individuálním posouzení soudu.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

U registrovaných uživatelů dle dostupných informací dochází k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.

K otázce vložené do neveřejné části stížnosti uvádíme, že nemáme informace o tom, že by u některého ze spotřebitelů, kteří se na nás obrátili, byla částka vymáhána soudní cestou. Spotřebitele však s tímto dotazem nekontaktujeme a nedisponujeme tak relevantními informacemi.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.