Společnost


DALA Automotive s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79603Podvodné jednání a ignorace zákazníků – varování před Wheelup (DALA Automotive s.r.o.)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2024, před měsícem

Roman Sýkora

Znění stížnosti

Absolutně nedoporučuji obchod DALA Automotive s.r.o.

Tato společnost naprosto ignoruje zákazníky! Dne 12. 11. 2024 jsem vrátil alu disky v hodnotě 25 000 Kč, které byly nesprávného rozměru pro mé vozidlo, ačkoliv mě ujišťovali, že budou vhodné. Disky jsem ani nevybalil a odeslal je zpět v originálním balení. Peníze jsem měl podle zákona obdržet do 14 dnů, tedy do 27. 11. 2024, ale do dnešního dne jsem nic neobdržel.

Společnost se mi ozvala až 16 dní po doručení zboží, a to pouze poté, co jsem je opakovaně kontaktoval. Tvrdili, že disky jsou údajně poškozené, což je nepřijatelné, protože zboží měli zkontrolovat ihned po převzetí. Celou dobu mě ignorovali – nebrali telefony, nereagovali na e-maily a zcela se vyhýbali komunikaci.

Navíc mi tvrdili, že musím čekat dalších 30 dní na vyjádření od jejich dodavatele, což je naprosto absurdní a odporuje zákonu. Moje smlouva byla s nimi, nikoliv s jejich dodavatelem, a zákon jasně říká, že odpovědnost za stav zboží nese prodávající od okamžiku jeho převzetí.

Takovýto přístup je absolutně neprofesionální a neseriózní. Společnost nejenže porušila zákonné povinnosti, ale chová se naprosto nečestně vůči zákazníkům. Důrazně varuji každého, aby se této firmě vyhnul obloukem!


Požadované řešení

vrátit peníze za dodané zboží v zákonné 14 ti denní lhůtě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 10:34, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.12.2024 09:21, před měsícem

Dobrý den,
bohužel v mnoha Vašich tvrzeních nepíšete pravdu. Vyjádřím se pouze k těm, ke kterým mám hmatatelné důkazy.

Disky musely být vybaleny, jelikož jste zasílal zpětně zvlášť krytky. Navíc krabice v oblasti spojů byly všechny opakovaně přelepovány, takže s koly bylo manipulováno. I štítky s naší adresou byly přilepeny tak, že lepící páska zasahovala do vnitřní části krabic. Všechny tyto skutečnosti jsou zadokumentovány pomocí fotografií a jasně dokazují, že jste disky vybalil.

V kontaktu jsme s Vámi byli i v průběhu daných 14 dní - výpis telefonních hovorů a SMS to dosvědčuje. Například minutový hovor ze dne 14.11.

Další Vaše vyjádření taktéž nejsou pravdivá, ale důkazy k nim bohužel nemáme, takže se k nim vyjadřovat ani nebudu.

To, že poškodíte disky a chcete nám je vrátit, jako by se nic nedělo, opravdu akceptovat nemůžeme. Z dobré vůle jsme Vám navrhli i alternativní řešení na které jste ani neodpověděl.

Věc tedy budeme muset vyřešit právní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2024 16:56, před 29 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Protože společnost rozporuje skutkový stav stížnosti, přeřazujeme ji na spotřebitele, aby se mohl k výše uvedenému vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.