Společnost


FARFETCH UK Limited

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79609Odstoupeni od smlouvy ve lhute 30 dni

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2024, před měsícem

Petr Haak

Znění stížnosti

Dne 20.10.2024 jsem manzelce zakoupil vanocni darek, lodicky YSL Opyum Pumps 110mm v cene 1250€. Jelikoz byla velikost c.39 mala, zakoupil jsem u obchodnika dne 13.11.2024 ty same boty vel. 40 a velikost 39 poslal zpet. Doruceni obchodnikovi prislo ve lhute 30 dnu od zakoupeni, dne 14.11.2024. Nize je videt odkaz na doruceni zbozi, dale mam potvrzujici protokol od DHL o prevzeti.

https://farfetch.delivery-status.com/?locale=cz-en&courier=dhl&trackingNo=7100641505&lang=en&show_articleList=yes&s=TBBXTj53Ud

Do dnesniho dne mi obchodnik penize neposlal, jejich zakaznicke oddeleni mi pise emaily, ze vratku poslali jejich boutique do Italie a ani po 14 dnech od jejich doruceni nepotvrdili prevzeti vratky.

Pisu si s nimi z meho registrovaneho emailu: ***


Produkt

Bestellung Nr. G5DXL9, Saint Laurent Opyum Pumps, 110mm


Požadované řešení

Vraceni kupni ceny 1250€


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 10:50, před měsícem

Vzhledem k tomu, že stránky farfetch.com nejsou v češtině a ceny nejsou uvedeny ani v české měně, není zde zaměření na českého spotřebitele a vztah se tak nejspíše nebude řídit českým právem.

Pokud by se vztah řídil dle českého práva:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2024 15:59, před měsícem

Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.