Společnost


XIAOMI STORE CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#796192x neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2024, před měsícem

Pavel Mikulášek

Znění stížnosti

Celkem 3x jsem reklamoval chytré hodinky Xiaomi Band 7 Pro. Zakoupeny 7.12. 2022
Poprvé reklamace 15.8.2023 ,závada nereaguje display. Reklamace uznána výměna za nový kus

Podruhé reklamace 30.8.2024 ,závada nereaguje display. Reklamace neuznána, závada se neprojevila, během testování zařízení plně funkční. Provedena aktualizace na nejnovější verzi firmwaru. "TAK JSEM SI ZÁVADU ASI VYMYSLEL!!!"

Potřetí reklamace 14.11. 2024,závada nereaguje display. Reklamace neuznána, závada se neprojevila, během testování zařízení plně funkční. Zařízení testováno po provedení továrního nastavení. Během testování náramek plně funkční.
Při předávání nefunkčních jsem prodejci ukazoval závadu ,display nereagoval ale pří nabíjení se hodinky přeply do režimu nabíjení.
Když jsem si hodinky šel vyzvednout ptám se proč nebyla reklamace uznána vždyt jste sám viděl že nejeli ,nereagoval display?
Odpoveď byla že to byla softwarová chyba a na software se záruka nevztahuje. Tak se ho ptám když se hodinky zase seknou co mám dělat ,display nereaguje ,připojit k mobilu nejde! Takže jak si ho mám dát sám do továrního nastavení? S usměvem na rtech odpovídá to by jste si musel koupit přistroj co má servis ale ten je drahý !!!

Podle mě byla neprávem 2x neuznaná reklamace.
Hodinky byli nefunkční.


Požadované řešení

Vrácení peněz protože už byli 3x reklamovány nebo vyměna za jiné ve stejné hodnotě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 14:16, před měsícem

Jelikož ke koupi zboží došlo před nabytím účinnosti spotřebitelské novely (6. 1. 2023), použijí se na situaci právní předpisy ve znění před novelou.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K opětovnému výskytu vady:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.