Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Otec (senior) bohužel bez ověření nakoupil u společnosti Kupterychle.cz dvířka pro slepice. Na stránkách byla cena 849,- na potvrzené objednávce už byla za 489,- nevyžádaný dárek za 119,- pojištění balíku za 49,- a dobírka za 49,- Na konečné faktuře byla dvířka za 239,- nevyžádaná audiokniha za 250,- nevyžádaný dárek za 119,- pojištění balíku za 49,- a dobírka za 49,-
Formulář na odstoupení od smlouvy nejde vyplnit bez přidání fotky a tu nelze nahrát.
Telefonní číslo je nefunkční.
Objednávka ***
Vrátit zboží, získat reklamační kód bez kterého zboží nemohu zaslat zpět, vrátit plnou cenu za všechno zboží a ideálně + náklady na vrácení zboží, které nám vzniknou.
|
Tweet |
K odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží.
Směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, nadto stanoví, že spotřebitel před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy. K tomuto účelu může spotřebitel buď:
a) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo
b) učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Spotřebitelka tedy není povinna vyplnit formulář prodejce, musí mu však dát jasně najevo, že od smlouvy odstupuje.
Problematiku navrácení peněžních prostředků při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy řeší § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel vrací spotřebiteli bez zbytečného odkladu peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku však platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
K neobjednanému zboží:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Bezdůvodné obohacení znamená, že se podnikatel obohatil bez toho, aniž by k tomu měl právní důvod. Takové obohacení by bylo možné po podnikateli vymáhat.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Pju d.o.o., Trg svobode 1A, Črnomelj, Slovenia (sídlo společnosti), nebo PJU P.O. BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
požádáme o komunikaci přes náš e-mail cesko@support-pju.eu kde se Vám budou věnovat naši agenti. Hezký den.
Tým PJU