Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den včera v neděli 1.12. šla dcera na nádraží v České Třebové a koupila si jízdenku na vlak do Hradce Králové. Vlaky měly obrovské zpoždení, tak nejdříve čekala a následně šla domů protože by nestihla přijet na internát. A ráno jela tedy do Hradce, ale průvodčí ji jízdenku neuznal a musela si koupit novou.
Myslíte si, že je toto jednání správné. Nejen že musela čekat dlouha na nádraží a doufat v to že vlak nakonec pojede , ale ještě zato musela znovu zaplatit.
Jsem z tohoto jednání velmi zklamán.
S pozdravem Luděk Pilgr
Telefon : ***
Kompenzace jízdného
|
Tweet |
Na stránkách společnosti je uvedeno, že je možné zakoupit vázanou, nebo flexi jízdenku. U flexi jízdenky je nutné jízdu zahájit v první den platnosti, při nákupu v e-shopu však nejdříve v čase uvedeném na jízdence (do půlnoci je tedy možné zvolit pro jízdu jakýkoliv spoj). U vázané jízdenky je nutné využít na konkrétní předepsaný vlak.
Dle bodu 78.1. přepravních podmínek společnosti platí, že cestující má nárok na vrácení ceny všech dokladů, vyjma ceny traťových a síťových jízdenek a časových doplatků do 1. vozové třídy, pokud vlak, kterým zamýšlel cestovat:
a) je na odjezdu z jeho nástupní stanice opožděn tak, že lze předpokládat ztrátu přípoje v přestupní
stanici nebo že příjezd do cílové stanice uvedené na dokladu bude o 60 a více minut později
nebo pokud zpoždění vlaku na odjezdu dosáhne 30 a více minut oproti avizovanému času
odjezdu (včetně případného zpoždění) v době nákupu dokladu,
b) je odřeknut nebo pojede jen v části trasy,
c) odjel z důvodu změny platného jízdního řádu dříve, než bylo plánováno v době nákupu dokladu,
d) nemá oproti plánu zařazen vůz 1. vozové třídy nebo má vyčerpanou kapacitu míst pro přepravu
spoluzavazadel nebo v úschově během přepravy, pokud má cestující předem zakoupené doklady
pro tyto služby,
e) má vyčerpanou kapacitu míst k sezení i stání a cestující nebyl z tohoto důvodu přepraven.
Dle bodu 78.2. pak platí, že návratek z jízdenek zakoupených u pokladní přepážky, průvodčího nebo z jízdenkového automatu může být vyplacen mimo pokladní přepážku v nástupní stanici pouze na základě potvrzení o nevyužití vystaveném pověřeným zaměstnancem ČD v nástupní nebo nácestné stanici.
Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Jako vhodný nárok se jeví přiměřená sleva z jízdného.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.