Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U společnosti Alza jsem si chtěl pořídit elektronickou licenci MS Office v ceně 5990 Kč. V katalogu jsem vybral zboží, dal do košíku a jako platbu jsem zvolil platbu kartou. Obchod mě přesměroval na platební portál, kde jsem platbu autorizoval, vše proběhlo v pořádku a vrátil jsem se zpět na stránky Alza. Tam jsem ale zjistil, že se transakce nespojila a peníze nedorazily. Peníze byly přitom na účtu blokované. Když se peníze nepotvrdily ani po několika hodinách, volal jsem přímo do Alzy a žádal radu. Pracovník Alzy mi sdělil, že peníze nedošly a že mám platbu provést znovu. Blokace se prý zruší sama. Přímo v detailu objednávky jsem tedy zvolil možnost zaplatit znovu, tentokrát jsem raději zvolil platbu přes službu PaySec. Platba prošla peníze byly propsány a já spokojeně nainstaloval office. Po několika dnech jsem ale zjistil, že mám na účtě méně peněz, než bych čekal. Bylo to tím, že mi bylo strženo 2x 5990 Kč. Okamžitě jsem to reklamoval. Situaci vysvětlil. Alza si vyžádala výpis z účtu. Vzápětí mi ale reklamaci zamítla s tím, že v jejich systému byla druhou platbou vytvořena druhá objednávka. Tu jsem ale já samozřejmě nevytvořil. Nic takového, že bych zboží umístil znovu do košíku a pořídil zboží znovu, neproběhlo. Objednávka vznikla čistě technicky. Tak jako tak Alza reklamaci neuznala a peníze nehodlá vrátit. Podle jejího vyjádření jsem použil i druhou licenci. Office mám nainstalované pouze jednou. Použití druhé licence není pravda. Vždyť jsem o ní ani do této doby nevěděl. Alza pokládá za použití druhé licence už jen fakt, že jsem se na ni podíval. To je pravda. Když jsem zjišťoval, v čem je problém. Druhou licenci jsem v seznamu viděl a podíval se do ní. To ale přece není možné nazvat použitím. Nevím jestli to lze provést, ale u společnosti Microsoft by šlo snadno zjistit, že druhá licence použita nebyla. Dle mého názoru došlo k porušení mých práv a rád bych se dohodl na jakémkoli schůdném řešení, které povede k vrácení peněz za druhou licenci zpět. Děkuji.
Microsoft Office 2013 pro podnikatele CZ
Chápu Alzu, že v případě elektronické licence je řešení obtížné a je to pouze o vzájemné důvěře. Je možné obě licence zablokovat a vygenerovat jednu novou? Office si klidně přeinstaluju. Sám nevím, která licence byla nainstalována. Spoléhal jsem, že číslo v případě potřeby najdu v knihovně Alzy.Rád se dohodnu na kterémkoli řešení, které povede k vrácení peněz nadbytečně zaplacených za druhou licenci.
|
Tweet |
Jelikož se jedná o počítačový program, který nebyl dodán na hmotném nosiči, nemá spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti dnů bez udání důvodu.
Otázkou ale je, zda byla vůbec sjednána kupní smlouva. Prodávající má povinnost potvrdit spotřebiteli objednávku, kterou učinil prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku. Takové (ne)potvrzení by mohlo posloužit k prokázání, zda byla kupní smlouva sjednána.
Neexistuje-li objednávka, neexistuje ani kupní smlouva a jednalo by se pak o tzv. neobjednané plnění. Spotřebitel by v takovém případě nemusel prodávajícímu nic vracet. Navíc prodávající by byl povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V opačném případě by se bezdůvodně obohatil, neboť bez závazné objednávky nebyla uzavřena ani kupní smlouva, a tím pádem nevznikl platný závazek.
Pokud si společnost nahrává rozhovory se zákazníky, může spotřebitel požádat o audiozáznam komunikace s technikem, při které byl řešen problém s platbou. Tento záznam by bylo možné použít jako důkaz o tom, že spotřebitel neměl úmysl uzavřít druhou kupní smlouvu a že postupoval podle instrukcí zaměstnance společnosti. Jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
Dobrý den,
chtěl bych oznámit, že se podařilo vyřídit stížnost #7964. Alza se mi dlouho neozývala. Prý z důvodu nemoci kolegyně. Nakonec se ale ozvali a poslali mi dobropis. Vše je tedy vyřízeno k nejvyšší spokojenosti.
Děkuji vám za pomoc.
S pozdravem
Jaromír Běhal
Na základě tohoto sdělení stížnost uzavíráme, neboť bylo ve sporu dosaženo dohody.