Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
12.1.2024,jsem pomáhal 18ti leté vnučce,na olomoucké pobočce AAA,s nákupem vozu VW Golf 2.0Tdi z r.2019 najeto 148153Km.Na pobočce vše probíhalo naprosto profesionálně,vstřícný personál.Zkušební jízda v pořádku-jízdu jsem udělal já,vzhledem k jejímu věku a žádnými zkušenostmi.Zarazilo nás,že den před podepsáním kupní smlouvy,byla cena 299999Kč tak to máme i vyfoceno,v den nákupu však byla cena navýšena na 315 443 Kč,první nefér skutek,za který ovšem nemůže pobočka ,nýbrž z centrály přišlo toto nařízení.Okamžitě jsem chtěl nákup zrušit ale vnučka trvala na koupi.Ted mi dává za pravdu,že se to rak mělo udělat.Mladistvá nerozvážnost.V průběhu používání vozu se však začali objevovat závady které se reklamovali a to 6.6.24 start stop system,nefunkční klima,tato reklamace byla zamítnuta.Jakmile se však mohla zabít,díky zcela nefunkčním brzdám,předal jsem kvůli dalším závadám -řídící jednotka dveří řidiče,řídící jednotka spolujezdce.centrální elektronika a další zjištěné závady z diagnostiky,kterou na vlastní náklady si vnučka nechala udělat,už reklamaci svému právníkovi dne 5.11.24 a 11.11.24,byla opět zamítnuta.A to proto,že byla na tyto vady při koupi vozu upozorněna.Není tomu tak.V případě,že by nám někdo řekl ,že kromě těchto vad má auto nesoulad stavu ujetých km,nadměrnou spotřebu oleje,EGR ventil na konci životnosti,pružiny a tlumiče na konci životnosti,řízení,nápravy,poloosy
hřídele,na konci životnosti a vozidlo je po havárii?Kdo by to koupil?To je na celkovou generální opravu.Napsal jsem tedy jejich ombusmanovi.
Chceme seriozní ,mimosoudní vyrovnání-slevu z kupní ceny.Právník uvedl 78.860 Kč,to však nevěděl o dalších vadách,proto jsme navrhli částku
150000 Kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.