Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 2. 12. 2024 jsem koupil skrze aplikaci FlixBus dvě jízdenky na linku 919 z Vídeň-letiště do Brna s odjezdem 22:30, v celkové hodnotě 1.477,- Kč. Při nástupu řidič odmítl tyto jízdenky uznat. Měl jsem k dispozici QR kód, elektronickou jízdenku, zaslanou fakturu i potvrzení dopravce. Řidič následně potvrdil, že všechny údaje z našich jízdenek odpovídají, ale u sebe je přesto neeviduje. Trval na tom, že si musíme koupit nové jízdenky přímo u něj nebo zůstat. Zaplatili jsme tedy dalších 1.827,- Kč.
Vyplnil jsem formulář o vrácení peněz a doložil číslo rezervace a účtenku. Při reklamaci mi bylo sděleno, že jsem svou rezervaci nevyužil a jelikož jsem údajně autobus zmeškal a následně požádal o vrácení peněz, ponechává si dopravce poplatky 380,- Kč za osobu/jízdu. Bez mého vyjádření následně inicioval vrácení částky 708,- Kč.
Další komunikace byla ze strany dopravce ukončena s tím, že již rozhodli o vrácení části peněz a tím jsem přišel o možnost vrácení celé požadované částky.
FlixBus linka 919 Vídeň-letiště - Brno (22:30)
Vrácení částky 1.827,- Kč (částka uhrazená řidiči dopravce navzdory dříve řádně zaplacené jízdenky)
|
Tweet |
Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Reklamaci je možné podat mimo jiné v písemné formě například doporučeným dopisem s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Stížnost je možné a vhodné adresovat také přímo společnosti FlixBus CZ s.r.o., což je možné učinit například skrze kontaktní formulář (zde: https://help.flixbus.com/s/article/PSSP-Můj-autobus-nedorazil-musela-jsem-si-zařídit-alternativní-cestu-Mohu-požádat-o-vrácení-peněz?language=cs).
Dále také platí, že zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Domníváme se, že by spotřebitel v tomto případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany podnikatele (§ 2913 občanského zákoníku).
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.