Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#79662Neoprávněně pozdržená výplata peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2024, před měsícem

mathef mathew

Znění stížnosti

27.4.2022 jsem prodal zboží na Aukru za 1359 Kč;
Kupující zabal Bezpečnou platbu a já ve čt 28.4.2022 večer zboží předal na Zásilkovnu.
V pondělí 2.5.2022 jsem dostal od Aukra zprávu, že kupující rozporuje, že zboží nedostal.
Obratem jsem odpověděl, že zboží jsem již odeslal; ale protože Zásilkovnu objednává Aukro, nemohu vidět, v jakém stavu doručení je.
3.5.2022 mi Aukro napsalo: "V systému evidujeme, že byla zásilka dnes kupujícím vyzvednuta. Jakmile nám potvrdí její převzetí, uvolníme platbu na Váš bankovní účet."
Tím jsem považoval situaci za vyřízenou
Platba od Aukra mi přišla 29.11.2024

Odůvodnění Aukra: "platba byla na našem účtu zastavena tak dlouho, protože ani jedna z obchodních stran nekomunikovala se Zákaznickou podporou. Mohl jste se na nás kdykoliv znovu obrátit. Jak je uvedeno v bodu 4.2.9 Obchodních podmínek, kupující i prodejce mají aktivně spolupracovat a komunikovat."

Když prodávám více věcí, nekontroluji si, jestli mi Aukro peníze poslalo; důvěřuji mu.


Požadované řešení

Důvěřoval jsem platformě Aukro, že pokud jsem aktivně spolupracoval a komunikoval na zadanou stížnost a pokud mi Aukro napsalo 3.5.2022 zprávu: "V systému evidujeme, že byla zásilka dnes kupujícím vyzvednuta. Jakmile nám potvrdí její převzetí, uvolníme platbu na Váš bankovní účet." tak se už nemusím sám o nic starat.

Zároveň mám jako zákazník zkušenost, že kupující má jen pár dní na potvrzení toho, že je vše v pořádku (emaily s texty: "kupující NNN si již převzal odeslané zboží. Nyní vyčkejte, až kupující potvrdí, že je zboží v pořádku. Jakmile kupující potvrzení provede, odešleme Vám peníze. Kupující má na potvrzení čas do DDDDD. Pokud tak neučiní, peníze Vám odešleme automaticky.")

Mám tak dojem, že platba byla 2,5 roku pozdržena jen nedbalostí Aukra.

Aukru jsem poslal tento návrh na řešení: "Platbu ve výši 1359 Kč jste mi měli podle mého zaplatit nejpozději 3.5.2022, učinili jste tak o 941 dní později. Při průměrné úrokové sazbě na spořících účtech ve výši 6 % p.a. to vychází na 220 Kč na ušlých úrocích."


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2024 16:51, před měsícem

Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2024 17:23, před 23 dny

Dobrý den, rozumím Vašemu pohledu. Lhůta, do které musí kupující potvrdit, že byl obchod v pořádku dokončen nebo jsou peníze zaslány prodejci automaticky, se vztahuje pouze na ty situace, kdy kupující neoznámí problém s dokončením obchodu. Jakmile tak kupující učiní, dochází k pozastavení platby na našem účtu, informování obou stran transakce s výzvou k řešení. V tomto okamžiku výše uvedená lhůta přestává platit. Transakce je pak zastavena až do doby, kdy obě strany potvrdí, že je spor vyřešen nebo máme jednou ze stran průkazně doloženo, že tomu tak je.

V případě Vaší transakce, platby číslo 470427, již kupující nepotvrdil, že je obchod řádně dokončen. Platba tak zůstala pozastavena. Protože nás dále nikdo v souvislosti s touto transakcí nekontaktoval, nedošlo k posunu.
Dle Obchodních podmínek, bodu 4.2.9 V případě, kdy byl Provozovatel některým z Uživatelů informován o sporu z kupní smlouvy dle čl. 4.2.8 bodu (ii), pozdrží Provozovatel výplatu peněžních prostředků až do doby vyřešení takového sporu. Prodejce i kupující souhlasí s tímto pozdržením výplaty peněžních prostředků do vyřešení sporu. Výplata pozdržených peněžních prostředků je možná pouze na základě domluvy mezi prodejcem a kupujícím nebo na základě rozhodnutí Provozovatele. Kupující i prodejce mají povinnost aktivně spolupracovat na řešení sporu a souhlasí s řešením navrženém Provozovatelem.

V listopadu 2024 jsme se rozhodli vypořádat zastavené platby a při kontrole jsme narazili také na Vaši platbu, kterou jsme odeslali na Váš účet. S ohledem na výše uvedené skutečnosti nemůžeme Vás požadavek akceptovat.

S přátelským pozdravem, Zuzana, vedoucí Zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.12.2024 18:55, před 17 dny


mathef mathew

Nesouhlasím s Vaším vyjádřením; nesouhlasím ani s možností, že kupující mohl tuto platbu pozastavit. Já, jako prodejce, jsem využil Aukrem protežovaný způsob dopravy, odeslal jsem zboží ve stanoveném limitu. Pokud kupující ve čtvrtek večer obdržel zboží, jak je možné, že v pondělí brzy ráno mu bylo umožněno rozporovat, že zboží ještě neobržel? Ani nyní, natož v roce 2022 nebylo zvykem, aby Zásilkovna přepravila zboží od odesílatele k adresátovi za jeden pracovní den. A když už mu toto bylo umožněno, proč tuto situaci neřešilo Aukro, místo mě? Narozdíl ode mě měli informaci o tom, kde se zásilka pohybuje a zda byla nebo nebyla doručená.

Pokud se Aukro chce odvolávat na své obchodní podmínky, pak nabývám dojmu, že tyto obchodní podmínky umožňují Aukru skrze akceptování a neřešení absurdních pozastaveních plateb vylepšovat si své cash-flow a neoprávněně se obohacovat. A zajímalo by mě, zda takto nastavené obchodní podmínky jsem zcela v souladu s občanským zákoníkem.

Z mého pohledu se v této situaci Aukro na mě neoprávněně obohatilo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2024 06:37, před 10 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Při nahlášení sporu by měly strany kupní smlouvy poskytovat zprostředkovateli potřebnou součinnost. Pokud však bylo spotřebiteli sděleno, že další součinnost je požadována po druhé straně, přičemž nebyl dále vyzván k prokázání dodání zboží apod., domníváme se, že spotřebitel svoji povinnost součinnosti řádně splnil.

Zároveň platí, že pokud byly splněny podmínky pro vyplacení peněz, mělo by následně k výplatě dojít v přiměřené lhůtě (tedy po potvrzení kupujícím či poté, co lhůta k potvrzení, že je zboží v pořádku, uplyne). V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla na případ reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.1.2025 11:19, před 6 dny

Dobrý den, v tomto konkrétním případě z roku 2022, byl pokyn pro další postup směrem k prodejci skutečně takový, že jakmile nám protistrana potvrdí, že zboží dorazilo v pořádku, peníze vyplatíme. Potvrzení s kupujícím, že zboží přišlo v pořádku, bylo vyžadováno z toho důvodu, abych se vyvarovali případné pozdější stížnosti kupujícího, že obdržené zboží např. neodpovídá popisu nabídky nebo přišlo poškozeno a my i přesto peníze vyplatili prodejci, aniž by s tímto souhlasil. Kupující na naši výzvu však nijak nereagovat a platba tak zůstala pozastavena. Pokud v následujících dnech od naší poslední zprávy prodejci, nebyla platba odeslána, mohl se na stav kdykoliv znovu dotázat a zaurgovat vyplacení peněz. Rozumíme však, že náš pokyn k prodejci byl jednoznačný a tedy nevybízel ho k další aktivitě. Z prostředků, které jsou na našem účtu, nemáme žádný finanční ani jiný prospěch. Naší snahou je naopak všechny obchody vést k dokončení co nejrychleji a platby tak odesílat co nejdříve. V rámci naší vlastní aktivity jsme také otevřeli uvedenou transakci a vypořádali platbu.
S přátelským pozdravem, Zuzana, vedoucí Zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.