Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#79672Zrušení nesprávných pojistných smluv

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2024, před měsícem

Kristýna Kroupová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v listopadu 2024 jsem byla i s otcem v Břeclavské pobočce, abychom dali do pořádku nesrovnalosti v uzavřených smlouvách. Otec potřeboval zrušit duplicitní pojištění na auto a já zrušit životní pojištění, které již pro mě dlouhé roky nebylo aktuální a navíc smlouva byla nevýhodná a zastaralá.

S paní, která byla velmi milá jsme všechno probrali a "vyřešili". Nicméně nyní jsme zjistili, že nám tato návštěva přidala násobně více problémů. Otec zjistil, že nemá zaplacené povinné ručení, tj. místo zrušení duplicitní pojistky byly zrušeny obě dvě.

V mém případě došlo ke zrušení pojištění nemovitosti o kterém jsme na pobočce v žádném případě nejednali! Takže máme nyní nepojištěnou nemovitost a já s novorozenětem a střídavě nemocným batoletem mám pramalou chuť pouštět se do detektivní práce, abych zjistila jak to přesně vzniklo. Toto tedy přenechávám s radostí vám.

Na pobočce jsem (domněle) sjednala zrušení životního pojištění. Paní nám tvrdila, že bude zrušeno okamžitě a peníze z pojistky přijdou v lednu. Dále řekla něco ve smyslu, že mě ještě do emailu přijde nějaká informace (která v principu neodpovídá tomu co jsme si osobně domluvily), ale ten že mám ignorovat. Něco o dobíhajícím systému, nevím už přesně co to mělo být.
Do emailu mi přišla zpráva, že dojde ke zrušení pojistky k termínu 24. 11. 2024. Brala jsem to tak, že paní nejspíš spletla termíny ukončení nebo že to nešlo nakonec ukončit okamžitě. Vzhledem k tomu jak dlouho už pojistka běžela mě na dalším roku tolik nesešlo - důležité pro mě bylo, že to mám vyřešeno a nemusím to řešit znovu kolem dokola. Bohužel jsem si nezkontrolovala, že ve zprávě bylo uvedeno jiné číslo pojistné smlouvy než jaké mělo ono životní pojištění. Naivně jsem spoléhala, že když jsem 2 hodiny seděla na pobočce a všechno vyjednala, že to bude v pořádku.

Skoro bych se domnívala, že jsme se stali obětí podvodu, ale pravděpodobnější bude, že paní neodvádí dobře svoji práci. A bohužel také to, že jsem si sama velmi důkladně všechno dvakrát nezkontrolovala a spoléhala na to, že zaměstnanci Generali jsou profesionální.


Produkt

životní pojištění


Požadované řešení

Žádám tímto o okamžité zrušení smlouvy na životní pojištění. Dále o prověření a zaslání dokumentů, ve kterých jsem podepsala žádost o zrušení pojistné smlouvy - tj. prověření, zda mě paní na pobočce skutečně dala podepsat výpověď smlouvy na poj.nemovitosti nebo zda došlo k chybě až v následujícím procesu. Pokud se toto pochybení potvrdí, žádám dále vyrovnání nákladů za předchozích 12 měsíců, tj. zaplacené pojistné, které mělo být k listopadu 2023 zrušeno.

Prosím o provedení zrušení životního pojištění korespondenčně, vzhledem k předchozí zkušenosti nemám nejmenší chuť trmácet se na pobočku. Pojištění nemovitosti si sjednám raději u někoho jiného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 09:49, před měsícem

Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí. Podmínkami se bude řídit také ukončení smlouvy.

Podle ustanovení § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání pověřené osoby. V daném případě zavázal společnost její zaměstnanec. Jestliže spotřebiteli sdělil, že dojde k ukončení konkrétní smlouvy, měl by podnikatel svůj závazek dodržet.

V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.

Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.12.2024 08:29, před 30 dny

Vážená paní Kroupová,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem
Stižnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Stižnosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.