Společnost


MOB Interier s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79673Nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2024, před měsícem

Blanka Komínková

Znění stížnosti

13.9.2024 jsem si u Hezký nábytek.cz objednala TV skříňku, 15.10.2024 mi byla skříňka doručena, následně jsem ji musela reklamovat, protože jeden díl v zásilce byt zcela poškozen - 1 laminátová deska byla celá rozlámaná - zásilka byla zabalena pouze do kartonu, vůbec žádné ochranné prvky uvnitř balení nebylo!!! K dnešnímu dni t. j. 4.12.2024 jsem stále bez skříňky - tedy část mám doma, ale reklamovaný díl mi stále nebyl doručen.
Reklamace se dá vyřídit pouze e-mailem, odpověď vždy stejná - čekáme, čekáme, čekáme,.....když jsem chtěla odstoupit od koupi, tak mi bylo napsáno, že mám zabalit tu skříňku / plno těžkých velkých dílů / a poslat ji zpět, pak že mi budou - snad, vráceny peníze!? Jsem z toho otrávená, proto nyní vkládám tuto stížnost, abych upozornila ostatní - případné zájemce a kupující, aby si raději našly k nákupům jiný e- shop !


Produkt

TV skříňka


Požadované řešení

Vrácení peněz!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 09:42, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 14:54, před 20 dny

Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
Dodatek k mojí stížnosti - Reklamace TV stolku. 10.12.2024 jsem obdržela - byl mi přivezen dopravní spol. reklamovaný díl k TV skříňce / objednávka z 9/2024, reklamace byla v řízení 2 měsíce /. Po rozbalení kartonu jsem šla do kolapsu - deska byla opět totálně poškozena, přidám k náhledu foto. Ihned jsem kontaktovala operátorku Hezký nábytek.cz, oznámila jsem, že odstupuji od smlouvy, bylo mi sděleno, že mám všechny díly skříňky řádně zabalit a poslat do jejich skladu na Slovensku / Martin / na svoje náklady. Pak plno úkolů mi bylo dáno - vyfotit před zabalením, vyfotit zabalené, pokud dojde poškozené, tak mi nevrátí peníze. Dále mít správně vyplněnou poštovní doručenku, může se stát, že by mi ji neproplatili a to vše že musím stihnout do 14 dnů, jinak všechny moje práva zanikají!? No to je něco, vrchol drzosti. Toto tak nemohu nechat, jde zde "pouze" o 2500,- Kč, ale ten princip a to jednání si snad nemůžeme nechat líbit. Jsem ale úplně bezmocná, prosím proto o pomoc při zkrocení divých a chtivých rádoby podnikatelů.
V žádném případě nebudu nikam nic posílat, ani nevím jak bych to dělala, je to velký a těžký kus nábytku a bude to stát plno dalších peněz a úsilí - mají na to vůbec právo?
Ty poškozené díly jsem přepravci vrátila, nepřevzala jsem je, ale mám vše zdokumentované.

Vyjádření dTestu:
Nadále stojíme za svým původním vyjádřením.

Dle § 2171 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.

Zákon v tomto případě lhůtu pro vzájemné vrácení plnění nestanoví, mělo by jít tedy o lhůtu přiměřenou. Společnost však nemůže popsaným způsobem omezit právo spotřebitele na vrácení peněz.

Obecně dle § 2170 odst. 2 občanského zákoníku platí, že k odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. V popsané situaci jde sice o odstoupení od smlouvy a nikoliv o opravu, avšak i v tomto případě se jedná o porušení povinností prodávajícího, za které nemůže být spotřebitel sankcionován (např. placením dopravy k prodávajícímu).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.