Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dne 21. listopadu 2024 jsem na parkovišti u prodejny Tesco na ulici Příborská ve Frýdku-Místku utrpěl vážný úraz (komplikovanou zlomeninu kotníku), způsobený pádem na neudržovaném a zledovatělém povrchu. Místo nebylo nijak posypáno ani označeno jako nebezpečné, ačkoli bylo již několik dní velmi chladné počasí a dalo se očekávat náledí.
Na místě byli přítomni tři svědci, kteří potvrzují, že povrch parkoviště byl pokryt náledím. Navíc i zdravotníci rychlé záchranné služby, kteří mne na místo přijeli ošetřit, potvrdili, že na daném místě bylo náledí – tato skutečnost je uvedena i ve zprávě záchranné služby.
Kvůli tomuto úrazu jsem byl hospitalizován od 21. listopadu do 29. listopadu 2024, během čehož jsem podstoupil dvě operace (22. listopadu a 26. listopadu). Zranění bude mít dlouhodobé následky – podle lékařů se plná hybnost kotníku nikdy neobnoví. Čeká mě minimálně 12 týdnů v sádře, následně několikaměsíční rehabilitace. Vzhledem k závažnosti úrazu jsem musel přerušit svůj kurz strojvedoucího, na který jsem se snažil dostat šest let.
Obrátil jsem se na Tesco s žádostí o přiměřené odškodnění, avšak místo jakéhokoliv vstřícného jednání mi bylo sděleno, že na parkovišti údajně žádné náledí nebylo, a že za můj úraz nenesou odpovědnost. Tento postoj považuji za nepřijatelný, neboť mám jasné důkazy o tom, že náledí na místě bylo (svědecké výpovědi, zpráva RZS, fotografie místa).
Žádám Tesco o přijetí odpovědnosti za tento úraz a o spravedlivé odškodnění za utrpěnou újmu, dlouhodobé následky, ušlý příjem a přerušení mé kariéry. Považuji jejich přístup za neadekvátní a neetický.
Děkuji za pomoc a přeji pěkný den,
Martin Řepišťák
Jedná se o údržbu parkoviště u prodejny Tesco ve Frýdku-Místku na ulici Příborská. Dne 21.11.2024 jsem na tomto parkovišti utrpěl úraz kvůli náledí, které nebylo posypáno ani jinak ošetřeno. Parkoviště je dle katastru ve vlastnictví společnosti Tesco Stores ČR a bylo v nevyhovujícím stavu, což vedlo k mému pádu a následnému těžkému zranění.
Žádám Tesco Stores a.s. o přijetí odpovědnosti za úraz způsobený jejich nedbalostí při údržbě parkoviště a o vyplacení přiměřeného odškodnění v přiměřeně výši které pokryje:
• Bolestné a trvalé následky způsobené komplikovanou zlomeninou kotníku, jehož hybnost bude omezena natrvalo.
• Náhradu za ušlý příjem, protože jsem kvůli zranění musel přerušit kurz strojvedoucího, na který jsem se snažil šest let.
• Náklady na rehabilitaci a léčbu, která mě čeká minimálně půl roku.
V případě, že Tesco nebude ochotno přijmout odpovědnost, budu nucen obrátit se na soudní cestu a medializovat celou záležitost.
|
Tweet |
Spotřebiteli doporučujeme společnost kontaktovat, předložit jí potřebnou dokumentaci (včetně fotografií), případně navrhnout možnost svědeckých výpovědí.
Více jsme se této problematice věnovali v článku, který je dostupný na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-9906/kdo-je-odpovedny-za-schudnost-chodniku
Pokud se nepodaří situaci vyřešit mimosoudně, doporučujeme spotřebiteli se obrátit na advokáta, který může posoudit oprávněnost nároku a zvážit řešení sporu soudní cestou.