Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#79685Stálé odkládání dokončení instalace kuchyně

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2024, před měsícem

Marie Doubková

Znění stížnosti

Dobrý den,pominu všechny sliby,které jsme si od IKEA vyslechly.Ted je situace taková,že po zaměření kuchynské desky,které bylo 25.10.s dodáním 9.12.neproběhne.Tento týden nám bylo oznámeno,že desku může Ikea dodat pravděpodobně 16.1.a instalovat 18.2.2025 a pokud nesouhlasíme,nabízí Ikea odstoupení od smlouvy.Vzhledem k tomu,že jsem zakoupila kompletní vybavení kuchyně v Ikea/včetně všech spotřebičů/očekávala jsem hladký průběh.Ten byl narušen už při instalaci 10.10./původně 9./montéři nekomunikovali,horní skřínky jsou vysoko-téměř tam nedosáhnu.Lednice, která byla bezporuchová- je zničená -dle elektrikáře je spálená a na vyhození.Během práce montérů vypadly pojistky-na nic jsem nebyla upozorněna.Nikdo z Ikea na reklamaci nereaguje.Nevím co dělat,jsem bez lednice a mrazáku a nevím jestli můžu zničenou lednici vyhodit..jaké bude řešení ze strany Ikea,jaká bude kompenzace ?Jsem invalidní seniorka ZTP,prakticky nechodící,léčím se na onkologii,kardiolog doporučuje vyhýbat se stresu..život trávím v bytě. Dcera mi chtěla pomoct se splněním přání=mít novou kuchyn.Už se to nedá vydržet být tak dlouhé měsíce bez kuchyně,bez lednice,bez varné desky,bez dřezu...lznemožnuje mi to dodržovat léčebný režim.


Produkt

zničená lednice s mrazákem BOSCH


Požadované řešení

Jako řešení si představuji kompletní dokončení instalace kuchyně co nejdříve, DO VÁNOC, / dodání desky,posunutí horních skříněk a dokončit instalaci/...jako kompenzace by bylo provedení zdarma.
Lednice Bosch nebyla nová,ale plně funkční a budu muset kupovat novou,což jsem neměla nyní v plánu/musím našetřit/..takže bych uvítala finanční kompenzaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 09:46, před měsícem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

K neprovedení díla:
Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté objednatelem, má objednatel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Objednateli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

K vadnému provedení díla:
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží (nyní pravděpodobně díla) v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

K způsobení škody:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2024 10:47, před měsícem

Vážený zákazníku,
Je nám líto, že jste se setkali s problémy, a rádi bychom Vám pomohli je co nejdříve vyřešit.
Abychom mohli Vaši reklamaci co nejefektivněji zpracovat, prosíme Vás, abyste nás kontaktovali prostřednictvím našeho reklamačního formuláře na této stránce https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/contact-us/, nebo telefonicky na tel. čísle 296 181 650.
Pokud již máte k dispozici číslo objednávky nebo číslo reklamace, prosíme o zaslání na e-mail customer.support.cz@ikea.com, což nám výrazně pomůže při rychlém zpracování Vašeho požadavku.
Následně pro dořešení reklamace již využijeme přímý kontakt s Vámi mimo platformu Dtest.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem,
Tým IKEA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.