Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#79697Reklamace Tyčového vysavače Rowenta RH2038WO

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2024, před měsícem

Dominik Děták

Znění stížnosti

Dne 25.11.2023 jsem zakoupil ve společnosti Alza.cz a.s tyčový vysavač Rowenta X-force Flex 9.60 Allergy Auto 100AW se kterým jsem byl až do dne 12.11.2024 maximálně spokojen. V tento den došlo k ulomení aretační pacičky Flex klouby na hlavním těle vysavače. K ulomení došlo z ničeho nic bez předchozího hrubého zacházení či nějaké deformace.

Vysavač jsem tedy kompletně zabalil do originální krabice, vytvořil jsem online reklamační formulář do kterého jsem přiložil fotografie poškození, a dne 13.11.2024 donesl na prodejnu v Pardubicích na Palackého třídě, kde jsem pomocí reklamačního infostánku vysavač označil štítkem a krabici jsem tam ponechal.

Dne 23.11.2024 přišlo vyřízení reklamace (***) se statusem "ZAMÍTNUTO" s vyjádřením: Během testování autorizovaným servisním technikem bylo zjištěno mechanické poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá.

Dorazil jsem tedy na prodejnu, kde mi byl vysavač vydán. Nikde jsem se bohužel nedopátral reklamačního protokolu ani oficiálního vyjádření autorizovaného servisu s razítkem a podpisem. Přišel pouze jen vysavač. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil a vysavač jsem s pomocí paní na prodejně opětovně reklamoval a do důvodu jsme přidali ještě větu : Mechanické poškození jsem nezpůsobil úmyslně a že v předchozí reklamaci nebyl dodán reklamační protokol.

Dne 5.12.2024 přišlo opětovné zamítnutí reklamace (***) s úplně stejnou větou jako důvodem zamítnutí.

Prosím o prošetření této záležitosti, jelikož vysavač není ani rok starý a poškození nebylo způsobeno úmyslně!

Děkuji


Produkt

Tyčový vysavač Rowenta RH2038WO X-Force Flex 9.60 3v1 Allergy Auto 100AW


Požadované řešení

Opravení nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 09:26, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže však vadu na zboží způsobil spotřebitel, např. došlo k mechanickému poškození zboží, nejedná se o výrobní vadu, a podnikatel tak může reklamaci zamítnout.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.12.2024 13:59, před měsícem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. V tomto případě byla Vámi uvedená závada bohužel vyhodnocená jako důsledek mechanického poškození, které není v souladu se záručními podmínkami výrobce. Produkt jsme Vám tedy navrátili zpět, bez provedeného servisního zásahu. Pokud tedy budete mít zájem, máte samozřejmě nárok obrátit se přímo na autorizovaný servis, nebo na soudního znalce v oboru, který Vám vydá nestranný posudek. Předmětem reklamace není bohužel ze strany naší společnosti zjišťovat, jakým způsobem k poškození produktu došlo. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.