Společnost


Hermes Hestia, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79698VUCI.CZ alias Hermes Hestia, s.r.o. ICO 17267650 - podvodný eshop který v zastoupení objdnává zboží v Číne, přitom se tváří že je skladem. Vylhané dodací doby.Nekomunikace.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2024, před měsícem

Lukas Brych

Znění stížnosti

Koncem září jsem objednával zboží, pečící formu v hodnotě 357Kč. Zboží dorazilo po cca 2 měsících. Balíček byl zaslán přímo z číny "..CN" trekovací číslo.Web jsem příliš neřešil, jednalo se o specifickou věc nevelké hodnoty. Stížnost podávám, neboť praktiky firmy VUCI.CZ jsou podvodné.
VUCI.CZ se tváří, že mají zboží skladem k dodání, ale objednávku vytvoří sami na čínském tržišti po tom, co podvedený zákazník VUCI.CZ zaplatí a nechají zaslat "čínou" na adresu zákazníka. Jsou to tedy jen zprostředkovatelé objednávky z číny bez jakékoliv garance.
Pro reklamaci avizuji v odpovědích pohých 5 dní na vrácení (na stránkách mají 100 dní což je i součástí reklamačního řádu, bod 8.1.
(8.1. Zákazníci mají 100 dní na vrácení zboží. Lhůta pro vrácení zboží po obdržení zboží od kurýra je 100 dní.)
Reklamaci lze provést pouze přes web formulář, zpět přijde vygenerovaná automatická zamítavá odpověď z jiné domény (no-reply@disputemanager.online).
V ní je uvedeno, že zboží mám zaslat zpět čínskému dodavateli i přesto, že smlouvu jsem uzavřel s VUCI.CZ. Pokud se dovoláte na kontakntí telefon, jste ve spojení s chatbotem který s reklamací nepomůže. Zboží není možné vrátit, finanční částku není možné získat zpět.
V příloze důkazní materiál - Objednávka, reakce firmy a její způsob jednání.
Odeslal jsem stížnost na CZ.NIC (blokace domény), elektronicky podal stížnost na PČR a zaroveň podal podnět pro živnostenský úřad na Praze2-stížnost registrovala ČOI. A prvně taky kontaktoval firmu napřímo.


Produkt

Obchod se tváří jako e-shop. Jedná se ale o pouhé vytvoření objednávky na čínském tržišti a zaslání napřímo čínským dodavatem s kterým jsem smlouvu neuzavřel. Na reklamace nereagují, není ji možné ani uplatnit a firma se dopouští podvodného jednání.


Požadované řešení

Požaduji vrátit finanční prostředky a zamezit firmě-jednateli v dalším podnikání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2024 10:38, před měsícem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Spotřebitel tak může ohledně reklamace, či odstoupení od smlouvy komunikovat přímo se zprostředkovatelem (tedy se společností Hermes Hestia, s.r.o.) a nemusí zboží zasílat až do Šanghaje.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Mimo to, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Hermes Hestia, s.r.o., Příčná 1892/4, 110 00 Praha.

Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2024 16:08, před 28 dny

Spotřebitel nás požádal o možnost přidání komentáře. Z tohoto důvodu na něj stížnost přeřazujeme a žádáme jej o následné přeřazení na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.