Společnost


Dům a zahrada Ježek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79703Nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2024, před měsícem

Josef Sekanina

Znění stížnosti

U společnosti Dům a zahrada Ježek jsem si dne 10. 6. 2024 objednal skleník Vitavia Zeus Comfort 15700 v hodnotě 118 600 Kč s předpokládaným termínem dodání 6 týdnů od data objednání. Dne 24. 7. jsem dostal email, že skleník bude doručen začátkem srpna. Nakonec byl skleník doručen až v druhé polovině srpna. K dodávce jsem dostal pouze montážní návod a dodací list. Nikde však nebylo specifikován přesný počet dodaných balíků. V montážním návodu jsou pouze počty balíků ocelové konstrukce. Tyto balíky jsem zkontroloval a jejich počet seděl. Dále byl obsahem dodávky 1 balík s polykarbonátovými deskami střechy a jeden těžce manipulovatelný balík se skleněnými tabulemi. Z důvodu pozdního dodání jsem se k montáži dostal až během podzimu. Po montáži většiny skleněných tabulí jsem zjistil, že v balíku se skly chybí 4 z 28 skleněných skleníku. Kontaktoval jsem prodejce s tím, že mi sklo nebylo dodáno. V první odpovědi mi bylo sděleno, že tato 4 skla měla být obsahem dalšího balíku. Tenhle balík jsem nicméně nedostal, včetně žádného seznamu, z kterého by mělo být zřejmé, že má být obsahem dodávky. Předpokládal jsem tedy, že dodávka obsahuje 1 balík skel. Po několika emailech mi bylo sděleno, že mi náhradní skla dodají. Skla mi byla dodána dne 19. 11. Při montáži jsem si však všiml, že kvalita nově dodaných skel nesouhlasila s kvalitou původně dodaných skel. Nebyly zabroušeny hrany a označení skel také nesedělo. Navíc nebyl dodán certifikát kvality skel, který jsem obdržel s původní objednávkou. Po další reklamaci mi bylo napsáno, že výrobce má více dodavatelů skla, a tudíž nemusí být kvalita vždy stejná. Chybějící certifikáty mi také nechtějí dodat. Tímto obchodník případ uzavřel. I když bych nepožadoval zabroušené hrany tabulí, tak označení skel nápisem Vitavia absolutně nesedí s deklarovanou specifikací původní dodávky a také s původně dodanými skly. Bez dodaného certifikátu kvality nemám jistotu, že skla nově dodaná skla odpovídají výrobcem deklarované kvalitě.


Produkt

Vitavia Zeus Comfort 15700 sklo 3 mm + PC 10 mm černý LG3721


Požadované řešení

Dodávka původně nedodaných 4 skleněných tabuli čelní strany skleníku (2x tabule J a 2x tabule K) v kvalitě odpovídající původně dodaným skleněným tabulím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 09:50, před měsícem

Pokud dodané zboží neodpovídá objednávce, je vhodné uplatnit reklamaci.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.