Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.10.2024 jsem uzavřela s pojišťovnou POV smlouvu na své "jediné" vozidlo a stejný den i pojistné zaplatila se vznikem pojištění od 18.10.2024. Dne 26.11.2024 mi do vlastních rukou byla doručena výzva o zahájení správního řízení z MěÚ, odboru dopravy, že mi vozidlo odstraňují z provozu, pokutují 2.500,- za vzniklé správní řízení a to vše z důvodu neexistujícího POV s odkazem na záznam v ČKP. Uniqa ani po 4 dnech není schopna problém vyřešit, cca 7 hovorů na zákaznickou linku. Vyhotovili potvrzení, že pojištěné auto na základě jejich databáze máme. S tímto "papírem" však na MěÚ ani na Policii úspěch nemáme, pojišťovna si prý může vystavit cokoliv, pokud záznam není zanesen v ČKP, jakoby nebyl.To, že Uniqa problém "urgentně" řeší mi tedy po 4 dnech nepřidává na důvěryhodnosti této instituce.
POV
Zanesení platné pojistné smlouvy do evidence ČKP s datem platnosti od 18.10.2024
|
Tweet |
V tomto případě byla mezi stranami uzavřena pojistná smlouva o povinném ručení. Základním účelem tohoto pojištění je zajištění náhrady újmy na zdraví a majetku způsobené poškozenému provozem vozidla. Vztah mezi stranami se bude řídit zákonem č. 30/2024 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, který tento druh pojištění upravuje.
V § 38 odst. 1 tohoto zákona je uvedeno, že pojistitel poskytuje Kanceláři údaje o vzniku, době přerušení, změně a zániku pojištění odpovědnosti. Tyto údaje se poskytují v reálném čase.
Dle § 86 odst. 4 platí, že se pojistitel dopustí přestupku tím, že nesdělí údaje v rozsahu nebo způsobem podle § 38 odst. 1. Za takový přestupek lze uložit pokutu do 5000000 Kč. Přestupky podle § 86 odst. 4 projednává Česká národní banka. Kontakty na ČNB lze nalézt zde: https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakty/.
Mimo to dle § 2910 občanského zákoníku platí, že škůdce, který vlastním zaviněním poruší povinnost stanovenou zákonem a zasáhne tak do absolutního práva poškozeného, nahradí poškozenému, co tím způsobil. Povinnost k náhradě vznikne i škůdci, který zasáhne do jiného práva poškozeného zaviněným porušením zákonné povinnosti stanovené na ochranu takového práva.
U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, info@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.