Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 31.8.2024 jsem v provozovně AAA AUTO České Budějovice koupila auto zn. Škoda Octavia, rv. 2014. Údajně byl vystaven protokol o zkušební jízdě, který jsem nikdy nedostala, ani mi nebylo sděleno, že bude vyhotoven. Při zkušební jízdě jsem upozornila na hukot v zadní části vozu. Bylo mi sděleno, že se jedná o špatná ložiska. Po výměně ložisek se hukot projevoval nadále. V autoservisu byla zjištěna závažná závada v zadním diferenciálu, předpokládaná cena opravy 155 000 Kč. Podrobný popis závady z autoservisu byl předán při reklamaci. Podaná reklamace byla zamítnuta s odvoláním na protokol o zkušební jízdě (který jsem nedostala). Na moji snahu řešit vše s ombudsmanem nikdo nereagoval.
Všechny doklady mi byly zaslány, po čtrnácti dnech, poštou. Velký technický průkaz chyběl, po mém telefonickém dotazu jsem si jej musela vyhledat na internetu.
V současnosti podaná námitka proti zamítnutí reklamace.
Výměna automobilu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.