Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych touto formou vyřešil nepříjemnou zkušenost se společností HELVETIA APOTHEKE. Z nějakého (mě neznámého důvodu) mi začalo chodit přímo do schránky zboží (potravinové doplňky), které jsem si nikdy vědomě neobjednal. Současně jsem také delší dobu (během léta) nebyl přítomen v místě přechodného pobytu, kam mi tyto zásilky chodí, takže se mi nakumulovaly.
Vzhledem k tomu, že se nejednalo o něco objednaného, považuji celou věc za nekorektní jednání a tudíž mám právo, kterou mi dává občanský zákoník, který v § 1838 (Neobjednané plnění) říká: "Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět."
Dvakrát jsem na linku volal a sdělil jim, že z nějakého důvodu mi do schránky chodí toto zboží, dokonce mi bylo při prvním telefonátu řečeno, že to tedy stornují zasílání a také sděleno, že nic nedlužím, že je to tedy v pořádku.
Po tom co mi přišla upomínka na dlužnou částku jsem volal podruhé a tam mi bylo řečeno, že jsem dokonce za nějakou předešlou zásilku zaplatil. Což není možné? Když jsem se jí zeptal z jakého účtu anebo jakým stylem, tak mi to odmítla okomentovat.
S pozdravem,
Daniel Konrád
Faktura č. 1295205005, Faktura č. 1295205006, Faktura č. 1295205007
Rád bych teda touto cestou požádal o nápravu a tuto mojí neblahou zkušenost uzavřel. Požaduji vyjádření oficiální (ideálně poštou), že společnosti nic nedlužím a že se jednalo o omyl.
Jinak nebudu mít jinou možnost než se obrátit na ČOI, ŽÚ anebo se přímo bránit právní cestou, jelikož nesvéprávný opravdu nejsem.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel neuzavřel kupní smlouvu a bylo mu doručeno zboží, jedná se skutečně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel nic vracet a ani nemusí podnikatele o tom vyrozumět.
Byla-li však smlouva uzavřena (mohla být nevědomky uzavřena telefonicky), je spotřebitel vázán právy a povinnostmi plynoucími ze smlouvy. Pokud si nepřeje být tímto vázán, má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a to ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží (dodání zboží). Tato lhůta se však prodlužuje o jeden rok v případě, že spotřebitel nebyl poučen o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, má povinnost vrátit podnikateli zboží nejpozději do čtrnácti dní od odstoupení. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb a ponechat si jeho kopii z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku.
Dobrý den,
pan Daniel Konrád, evidován v naší společnosti pod zákaznickým číslem 1295205 byl v březnu roku 2015 kontaktován naší společností s možností vyzkoušet si doplněk stravy dle vlastního výběru a to zcela zdarma pouze za poštovné a balné 79 Kč. Pan Konrád byl informován o tom, že pokud bude spokojen a neoznámí nám do 7-10 dní od obdržení této první zásilky (Uvítacího balíčku), že si další zásilky nepřeje, budeme mu zasílat pravidelně po 20 dnech další dávku vybraného doplňku stravy v ceně 119 Kč. Pan Konrád souhlasil a vybral si doplněk stravy AlfaVit (vitalita, energie).
Dne 23.3.2015 jsme tedy expedovali první zásilku Uvítací balíček v ceně 79 Kč (pouze poštovné a balné) a jak byl pan Konrád informován, balíček byl zaslán prostřednictvím České pošty jako "Balík do ruky". Zásilka měla pod. číslo DR1190171949U a dle informace od České pošty si pak Konrád tuto zásilku převzal dne 3.4.2015.
I v průvodním dopise, který je součástí Uvítacího balíčku byl pan Konrád informován o dalším postupu, tedy o pravidelném odběru.
Protože se nám pan Konrád ve lhůtě 7-10 dní neozval, že si nepřeje pravidelné zásilky, expedovali jsme každých 20 dní dávku AlfaVitu na jeho adresu a to obyčejnou poštou tedy do schránky,
Pan Konrád první tři zásilky nehradil (vč. Uvítacího balíčku). Uhradil až složenku z první upomínky (VS 1295205004) - tím uhradil Uvítací balíček 79 Kč + dvě pravidelné zásilky 2x119 Kč - celkem nám tedy přišla platba 317 Kč. Pan Konrád se nám stále nijak neozýval, zasílání pokračovalo. Byly následně expedovány ještě 4 zásilky (4x119 Kč). Poslední zásilka byla expedována dne 13.9.2015. Pan Konrád nám volal poprvé na zákaznickou linku až dne 24.9.2015 s tím, že ruší zasílání a že nepochopil pravidelný odběr - operátorka obratem zasílání ukončila a nic dalšího od té doby nebylo expedováno. Protože pan Konrád ale zásilky nehradil, zaslali jsme mu upomínku a on nás opět zkontaktoval telefonicky na zákaznické lince a to dne 6.10.2015, že zásilky obdržel, ale že je všechny vyhodil, že je to právník a že si nepřeje od nás dostávat žádné upomínky. a nic platit nebude.
Je nám tedy velice líto vzniklé situace, ale na uhrazení zásilek musíme trvat.
S pozdravem
Za Helvetia Apotheke
Dominika Rathanová
Dobrý den,
velmi by mě zajímalo jakým způsobem se výše uvedené hradil.
Jelikož pod mojí OP (občanským průkazem např. na poště) ani z mého bankovního účtu si nejsem vědom, že bych něco takového hradil, tak bych velmi rád dostal obeznámení o tomto uhrazení, jelikož si teď připadám jak blázen.
Osvětlení tohoto Vašeho tvrzení: Uhradil až složenku z první upomínky (VS 1295205004) - tím uhradil Uvítací balíček 79 Kč + dvě pravidelné zásilky 2x119 Kč - celkem nám tedy přišla platba 317 Kč.
Nikdy jsem žádné potravinové doplňky nepoužíval a na telemarketing ohledně čehokoliv zásadně říkám NE. Nahrávku předpokládám tedy máte, když jsem dle Vašich slov toto potvrdil po telefonu.
Je možné Vás někde osobně navštívit a vše si projít? Aby tedy bylo učiněno spravedlnosti za dosti. Uvádíte totiž jen P.O. Box.
S pozdravem,
DK
Dobrý den,
v příloze zasílám objednávkový hovor ve formátu mp3. Částka 317 Kč byla uhrazena složenkou na poště (naší složenkou, která byla v upomínkovém dopisu).
P.O.BOX 86, Praha 102, 102 00 je adresa, která slouží pro zákaznickou korespondenci a vrácení zásilek.
K úhradě evidujeme celkem čtyři zásilky v celkové ceně 476 Kč. Zásilky akceptujeme vrácené do 14 dní nepoškozené. Uděláme tedy ve Vašem případě výjimku a budeme zásilky akceptovat i po této lhůtě (která je stanovena zákonem). Pokud je tedy máte a budete je vracet, je potřeba aby byly kompletní a řádně ofrankované, aby stříbrné obaly byly nepoškozené a zaslat na výše uvedenou adresu.
Bohužel pro Vás nemáme jiné řešení, buď zásilky vrátit zpět a nebo je uhradit,
S pozdravem
Za Helvetia Apotheke
Dominika Rathanová
Dobrý den,
je možné zavolat přímo Vám?
Rád bych se také stavil na poštu a zjistil si, jestli jsem opravdu takový blázen jestli jsem např. toto zaplatil v rámci nějakých více poštovních zásilek, což já ve skrze nedělám a platím přes účet.
Anebo to zaplatil někdo jiný oproti jinému OP, ale uhradil příslušné poštovní poukázky. Zaslala byste mi čísla faktur (poštovních poukázek, které byly uhrazeny)?
Nahrávku si poslechnu. Děkuji.
S pozdravem,
DK
Dobrý den,
variabilní symbol byl pouze jeden, protože jak jsem psala, tři zásilky byly uhrazené v rámci jedné upomínkové složenky ve které byly sečteny a variabilní symbol této složenky byl: 1295205004, platba se k nám připsala dne 8.7.2015.
Kontaktovat mne můžete telefonicky na zákaznické lince 234 099 888, operátorku, která Vám hovor zvedne požádejte, aby mi Vás dala k telefonu (napíšu to do poznámky k Vaší zákaznické kartě). Prosím od pondělí do čtvrtka od 8:00 do 17:00 hod.
S pozdravem
Za Helvetia Apotheke
Dominika Rathanová
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.