Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#7973Nevyžádané zboží doručené přímo do schránky (nejednalo se o dobírku)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2015, před 9 lety

Daniel Konrád

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych touto formou vyřešil nepříjemnou zkušenost se společností HELVETIA APOTHEKE. Z nějakého (mě neznámého důvodu) mi začalo chodit přímo do schránky zboží (potravinové doplňky), které jsem si nikdy vědomě neobjednal. Současně jsem také delší dobu (během léta) nebyl přítomen v místě přechodného pobytu, kam mi tyto zásilky chodí, takže se mi nakumulovaly.

Vzhledem k tomu, že se nejednalo o něco objednaného, považuji celou věc za nekorektní jednání a tudíž mám právo, kterou mi dává občanský zákoník, který v § 1838 (Neobjednané plnění) říká: "Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět."

Dvakrát jsem na linku volal a sdělil jim, že z nějakého důvodu mi do schránky chodí toto zboží, dokonce mi bylo při prvním telefonátu řečeno, že to tedy stornují zasílání a také sděleno, že nic nedlužím, že je to tedy v pořádku.

Po tom co mi přišla upomínka na dlužnou částku jsem volal podruhé a tam mi bylo řečeno, že jsem dokonce za nějakou předešlou zásilku zaplatil. Což není možné? Když jsem se jí zeptal z jakého účtu anebo jakým stylem, tak mi to odmítla okomentovat.

S pozdravem,

Daniel Konrád


Produkt

Faktura č. 1295205005, Faktura č. 1295205006, Faktura č. 1295205007


Požadované řešení

Rád bych teda touto cestou požádal o nápravu a tuto mojí neblahou zkušenost uzavřel. Požaduji vyjádření oficiální (ideálně poštou), že společnosti nic nedlužím a že se jednalo o omyl.

Jinak nebudu mít jinou možnost než se obrátit na ČOI, ŽÚ anebo se přímo bránit právní cestou, jelikož nesvéprávný opravdu nejsem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2015 12:58, před 9 lety

Pokud spotřebitel neuzavřel kupní smlouvu a bylo mu doručeno zboží, jedná se skutečně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel nic vracet a ani nemusí podnikatele o tom vyrozumět.

Byla-li však smlouva uzavřena (mohla být nevědomky uzavřena telefonicky), je spotřebitel vázán právy a povinnostmi plynoucími ze smlouvy. Pokud si nepřeje být tímto vázán, má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a to ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží (dodání zboží). Tato lhůta se však prodlužuje o jeden rok v případě, že spotřebitel nebyl poučen o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, má povinnost vrátit podnikateli zboží nejpozději do čtrnácti dní od odstoupení. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb a ponechat si jeho kopii z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2015 15:03, před 9 lety

Dobrý den,

pan Daniel Konrád, evidován v naší společnosti pod zákaznickým číslem 1295205 byl v březnu roku 2015 kontaktován naší společností s možností vyzkoušet si doplněk stravy dle vlastního výběru a to zcela zdarma pouze za poštovné a balné 79 Kč. Pan Konrád byl informován o tom, že pokud bude spokojen a neoznámí nám do 7-10 dní od obdržení této první zásilky (Uvítacího balíčku), že si další zásilky nepřeje, budeme mu zasílat pravidelně po 20 dnech další dávku vybraného doplňku stravy v ceně 119 Kč. Pan Konrád souhlasil a vybral si doplněk stravy AlfaVit (vitalita, energie).

Dne 23.3.2015 jsme tedy expedovali první zásilku Uvítací balíček v ceně 79 Kč (pouze poštovné a balné) a jak byl pan Konrád informován, balíček byl zaslán prostřednictvím České pošty jako "Balík do ruky". Zásilka měla pod. číslo DR1190171949U a dle informace od České pošty si pak Konrád tuto zásilku převzal dne 3.4.2015.

I v průvodním dopise, který je součástí Uvítacího balíčku byl pan Konrád informován o dalším postupu, tedy o pravidelném odběru.

Protože se nám pan Konrád ve lhůtě 7-10 dní neozval, že si nepřeje pravidelné zásilky, expedovali jsme každých 20 dní dávku AlfaVitu na jeho adresu a to obyčejnou poštou tedy do schránky,

Pan Konrád první tři zásilky nehradil (vč. Uvítacího balíčku). Uhradil až složenku z první upomínky (VS 1295205004) - tím uhradil Uvítací balíček 79 Kč + dvě pravidelné zásilky 2x119 Kč - celkem nám tedy přišla platba 317 Kč. Pan Konrád se nám stále nijak neozýval, zasílání pokračovalo. Byly následně expedovány ještě 4 zásilky (4x119 Kč). Poslední zásilka byla expedována dne 13.9.2015. Pan Konrád nám volal poprvé na zákaznickou linku až dne 24.9.2015 s tím, že ruší zasílání a že nepochopil pravidelný odběr - operátorka obratem zasílání ukončila a nic dalšího od té doby nebylo expedováno. Protože pan Konrád ale zásilky nehradil, zaslali jsme mu upomínku a on nás opět zkontaktoval telefonicky na zákaznické lince a to dne 6.10.2015, že zásilky obdržel, ale že je všechny vyhodil, že je to právník a že si nepřeje od nás dostávat žádné upomínky. a nic platit nebude.

Je nám tedy velice líto vzniklé situace, ale na uhrazení zásilek musíme trvat.

S pozdravem

Za Helvetia Apotheke

Dominika Rathanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.10.2015 15:19, před 9 lety


Daniel Konrád

Dobrý den,

velmi by mě zajímalo jakým způsobem se výše uvedené hradil.

Jelikož pod mojí OP (občanským průkazem např. na poště) ani z mého bankovního účtu si nejsem vědom, že bych něco takového hradil, tak bych velmi rád dostal obeznámení o tomto uhrazení, jelikož si teď připadám jak blázen.

Osvětlení tohoto Vašeho tvrzení: Uhradil až složenku z první upomínky (VS 1295205004) - tím uhradil Uvítací balíček 79 Kč + dvě pravidelné zásilky 2x119 Kč - celkem nám tedy přišla platba 317 Kč.

Nikdy jsem žádné potravinové doplňky nepoužíval a na telemarketing ohledně čehokoliv zásadně říkám NE. Nahrávku předpokládám tedy máte, když jsem dle Vašich slov toto potvrdil po telefonu.

Je možné Vás někde osobně navštívit a vše si projít? Aby tedy bylo učiněno spravedlnosti za dosti. Uvádíte totiž jen P.O. Box.

S pozdravem,

DK

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2015 12:14, před 9 lety

Dobrý den,

v příloze zasílám objednávkový hovor ve formátu mp3. Částka 317 Kč byla uhrazena složenkou na poště (naší složenkou, která byla v upomínkovém dopisu).

P.O.BOX 86, Praha 102, 102 00 je adresa, která slouží pro zákaznickou korespondenci a vrácení zásilek.

K úhradě evidujeme celkem čtyři zásilky v celkové ceně 476 Kč. Zásilky akceptujeme vrácené do 14 dní nepoškozené. Uděláme tedy ve Vašem případě výjimku a budeme zásilky akceptovat i po této lhůtě (která je stanovena zákonem). Pokud je tedy máte a budete je vracet, je potřeba aby byly kompletní a řádně ofrankované, aby stříbrné obaly byly nepoškozené a zaslat na výše uvedenou adresu.

Bohužel pro Vás nemáme jiné řešení, buď zásilky vrátit zpět a nebo je uhradit,

S pozdravem

Za Helvetia Apotheke

Dominika Rathanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.10.2015 14:10, před 9 lety


Daniel Konrád

Dobrý den,

je možné zavolat přímo Vám?

Rád bych se také stavil na poštu a zjistil si, jestli jsem opravdu takový blázen jestli jsem např. toto zaplatil v rámci nějakých více poštovních zásilek, což já ve skrze nedělám a platím přes účet.

Anebo to zaplatil někdo jiný oproti jinému OP, ale uhradil příslušné poštovní poukázky. Zaslala byste mi čísla faktur (poštovních poukázek, které byly uhrazeny)?

Nahrávku si poslechnu. Děkuji.

S pozdravem,

DK

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2015 14:45, před 9 lety

Dobrý den,

variabilní symbol byl pouze jeden, protože jak jsem psala, tři zásilky byly uhrazené v rámci jedné upomínkové složenky ve které byly sečteny a variabilní symbol této složenky byl: 1295205004, platba se k nám připsala dne 8.7.2015.

Kontaktovat mne můžete telefonicky na zákaznické lince 234 099 888, operátorku, která Vám hovor zvedne požádejte, aby mi Vás dala k telefonu (napíšu to do poznámky k Vaší zákaznické kartě). Prosím od pondělí do čtvrtka od 8:00 do 17:00 hod.

S pozdravem

Za Helvetia Apotheke

Dominika Rathanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2015 08:59, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2015 10:07, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.