Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#79734Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2024, před měsícem

Ivo Šramko

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 24.8.2024 jsme koupili Citroen c3 2007 za 65tis.
Auto jsme projeli vyzkoušely a koupili.
Bohužel za necelé 3 měsíce užívání a necelých najetých 3tis km jsme auto odvezli na kontrolu mechanikovi kde měl udělat opětovnou výměnu oleje a filtrů (ano po 3 tis km aby to bylo ,,jako,, výplach)
Načež nám mechanik volal že je tam špatné těsnění pod hlavou, že je voda v oleji a olej ve vodě.
Kontaktovali jsme AAA s tím že nám řekli ať automechanik rozebere nafotí špatné díly a udělá kalkulaci a ať přijedeme na pobočku kde se auto kupovalo (Plzeň).
Vše jsme udělali podle instrukcí AAA a reklamace byla neuznaná.
Pán v AAA když jsem mu volali řekl že mi do emailu přišlo že auto je opotřebované a pod, ale i to že jsem to podepsal ale takový papír doma nemám (a prý jsem ho dostal(nedostal) )
Vím že ve smlouvě je něco s tím že jsem souhlasil se stavem ALE prodávají mě neupozornil na tu skutečnost že na autě takto ,, velká,, závada.
Hlavně že mě upozornil na to že je poničené plato v kufru ...


Dal jsem návrh že chci proplatit alespoň 80% z ceny opravy (oprava byla 10 446,- )
To znamená 8 356,-
Načež mi pán z AAA řekl že už to mají vyřešené.
Paráda, takže až pojedu (k nim už ne) koupit auto tak nejdřív rozeberu motor abych zjistil skutečné závady?
Děkuji s pozdravem Šramko.


Produkt

Citroen c3 (spz : ***)


Požadované řešení

Jak jsem psal navrhoval jsem proplacení opravy alespoň 80%


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 10:56, před měsícem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.