Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.8.2015 jsem si zakoupil telefonu Sony Xperia Z1 Compakt na e-shopu. Poštovní zásilku s přístrojem jsem převzal 31.8. 2015. Dne 2.9.2015 jsem provedl aktualizaci systému Android ke kterému mě přístroj vyzýval. Po dokončení aktualizace se telefon sám vypnul a už znovu nenaběhl. Nabitá baterie je a na tlačítko ON nereaguje. Dle návodu jsem použil i tlačítko reset u slotu pro sim-kartu a též nic. Dne 3.9.2015 jsem zaslal přístroj k reklamaci (používal jsem telefon jeden den). 7.9.2015 byla reklamace zaevidována u prodejce. 6.10.2015 jsem obdržel email, že reklamace nebyla uznána z důvodu neopatrného zacházení. Vůbec netuším jak jsem mohl neopatrně zacházet s přístrojem při aktualizaci operačního systému. Telefon byl použit pouze jeden den a je zřejmé, ze problém je v softwaru.
Byl bych rád, kdyby své stanovisko přehodnotili a nenutili mne k dalším krokům, protože si myslím, že jsem v právu.
Sony Xperia Z1 Compact
Telfon jsem si zakoupil z důvodu, že jsem ho potřeboval k užívání a ve finále jsem vyhodil pro mne nemalý obnos peněz a telefon jsem použil jeden den a potom čekám 29 dní na krátkou odpověď, že jsem neopatrně zacházel s přístrojem při aktualizaci. Chtěl bych opravený telefon, který můžu využívat.
|
Tweet |
Prodávající má na vyřízení reklamace lhůtu třicet dní. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Pokud se vada na zboží projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, platí vyvratitelná právní domněnka, že věc byla vadná již při prodeji. Prodávající by proto měl zamítnutí reklamace řádně zdůvodnit.
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a dožaduje se nápravy, musí závěry reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Mimo to má také právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.