Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7978Nedodaná součást zboží - magický ovladač LG

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2015, před 9 lety

Stepan Beran

Znění stížnosti

Dobrý den
dne 3.10.2015 jsem zakoupil LG televizor 43LF631v za za 14020 Kč.
vybral jsem tento typ z důvodu, že bylo napsáno v popisu produktu , že je tam magický ovladač, ve stejné řadě televizoru ale jiním označení bylo že magický ovladač lze dokoupit. TAdy to napsané nebylo a televize byla o 500 Kč dražší než ostatní typy řady 630.
PO rozbalení tam ovladač nebyl. KOntaktoval jsem společnost s prozbou aby ovladač zaslali. PO komunikaci s nimi my toto zamítli s tím , že ovladač tam být neměl.
Ale v popisu byl - mám popis a nabídku vyfocenou a i přes odeslání fota to nechtějí řešit.
KDyby alespoň napsali že udělali chybu a snížili mi cenu na cenu ostatních modelů řady 630.
Samozřejmě je jejich nabídka pozměněna na to že lze ovladač dokoupit, ale při mám nákupu to tam nebylo proto jsem si tu televizi vybral. považuji to za klamání zákazníka.


Produkt

Televize LG 43LF631v


Požadované řešení

Prosím tedy o dodržení toho co je v nabídce napsané a prosím tedy o zaslání ovladače.
Foto nabídky jsem samozřejmě schopen zaslat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2015 12:59, před 9 lety

Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamy, jinak zveřejněné akce, či popisem přímo u nabízeného zboží (poskytnutí výhody či jinak formulované zvýhodněné podmínky nákupu - poskytnutí magického ovladače) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, podnikatel je povinen dodat spotřebitelem vybrané zboží v souladu s nabídkou platnou v okamžiku nákupu. Uzavřená smlouva musí být tedy v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější. Nabídka, nebo informace společnost zavazuje, v tomto případě bude podstatnou otázkou možnost prokázání daných skutečností spotřebitelem.

Výše popsané jednání podnikatele by bylo možné vyhodnotit jako nekalou obchodní praktiku. Nekalou obchodní praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 písmeno a), b), c) zákona o ochraně spotřebitele.

Je zřejmé z popisu obsaženého ve stížnosti, že zákazník se rozhodl na základě popisu u výrobku pro určitý konkrétní typ zboží, neboť se na základě prezentované nabídky podnikatelem domníval, že součástí nabídky je i magický ovladač, ačkoli tomu tak ve skutečnosti nebylo. Spotřebitel byl uveden podnikatelem v omyl. Státní dozor v této oblasti provádí Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření výše popsaného jednání podnikatele. Dozorový orgán na základě provedené kontroly může uložit podnikateli ve správním řízení pokutu.

Pokud se jednalo o pracovní selhání zaměstnanců společnosti doporučujeme kontaktovat podnikatele přes zákaznickou linku, popřípadě nadřízené zaměstnanců, aby byla přijata ze strany podnikatele příslušná opatření k nápravě. Pověří-li totiž podnikatel někoho při provozu obchodního závodu určitou činností, zastupuje tato osoba podnikatele ve všech jednáních, k nimž při této činnosti obvykle dochází a podnikatel je za tato jednání odpovědný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2015 09:52, před 9 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, neboť nás o to spotřebitel požádal. Nyní má možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.10.2015 15:34, před 9 lety


Stepan Beran

Hodnocení: