Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Vzhledem k tomu, že jsem využil odstoupení od smlouvy v rámci 14 dní, tak mi nebyli vráceny peníze do dnešního dne. Jde o částku 35 525Kč, reklamační se neustále vymlouvá, že paní majitelka to ještě nepodepsala a že nakonec platba je v bance, ale peníze stále nemám.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V tomto případě s nejsme jisti, zda došlo k uzavření smlouvy na dálku, budeme to však předpokládat.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Schlieger, s. r. o., U nákladového nádraží 3265/10, 13000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Swierczek,
rádi bychom Vás informovali, že jsme celou situaci důkladně prošetřili prostřednictvím našeho právního oddělení. Po ověření všech okolností byla záležitost předána finančnímu oddělení, které následně zajistilo vrácení finančních prostředků.
V případě dalších dotazů nebo požadavků nás neváhejte kontaktovat.
Tým Schlieger
Tato zkušenost s touto firmou byla vyloženě neférová. Reklamační oddělení nemělo snahu něco řešit po telefonu. Z jejích strany mnohokrát jsem byl odmítnuty a nebylo jim za zlé ani vypínat telefon v průběhu hovorů. Po té co jsem začal psát recenze všude pravdivé, tak začali semnou komunikovat. Jsem rád, že se mi peníze vrátily. Jen každý ať si udělá obrázek sám. Věřím, že pomohlo i to, že se tato společnost do toho vložila. Moc vám děkuji