Počet nahlášených stížností: | 173 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den
15. 10. 2024 jsem si objenal zboni na strankach Rivalenti.cz. Neprislo, tak jsem je kontaktoval a pry "Dodací lhůta obvykle trvá 5-30 pracovních dnů od odeslání, přičemž v 95 % případů zásilky dorazí do 14 pracovních dní. " Tak jsem cekal dale a dnes jsem jim napsal, ze chci vratit penize. Pry to nejde.
A kdyz budu chtit po doruceni odstoupit od smlouvy, tak
Jak je uvedeno v našich obchodních podmínkách, s kterými jste souhlasil/a při objednání, existuje možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží podle občanského zákoníku § 1829. V případě, že se rozhodnete pro tuto možnost po přijetí zboží, prosíme o kontaktování Poskytovatele služby, společnosti SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ, která se nachází na adrese Business Center 1, M Floor, The Meydan Hotel, Nad Al Sheba, Dubaj, Spojené Arabské Emiráty. Vrácení zboží probíhá na Vaše náklady a riziko. Je třeba vzít v úvahu, že v případě dohody se společností bude nutné zaslat zboží na adresu Prodejce a následně u něj formálně odstoupit od smlouvy. Adresu prodejce Vám poté samozřejmě rádi poskytneme.
Je toto postup dle naseho prava? Muzou po me chtit vraceni zbozi mimo CR?
Muzete mi prosim poradit, jak se mam zachovat, v pripade, ze chci vratit penize?
https://www.17track.net/?nums=UU709426948CN
Dle vasi rady jsem napsal vcera
Dobrý den
Dle ustanovení § 2159 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má prodávající 30 dnů na to, aby odevzdal plnění podle smlouvy.
Zboží jsem neobdržel. V tomto případě odstupuji od smlouvy, pro podstatné porušení, které spočívá v porušení smlouvy, kdy nebylo zboží dodáno včas. Ostupuji od smlouvy dle ustanovení § 2002 odst. 1 občanského zákoníku pro podstatné porušení.
Prosim o vraceni penez.
Dekuji
a oni mi odpovedeli
Vážený zákazníku, dobrý den,
ráda bych Vám upřímně poděkovala za Vaši objednávku a projevenou důvěru v naše služby.
Chtěla bych se rovněž omluvit za případné nedorozumění či nepříjemnosti, které by mohly nastat během procesu Vaší objednávky.
Ráda bych Vám upřesnila, že naše česká společnost funguje jako lokální administrátor platformy pro Českou republiku a Slovensko.
Nejsme přímými prodejci, ale fungujeme jako nákupní galerie, která nabízí různorodý sortiment produktů.
Prosím věnujte chvilku našim obchodním podmínkám, které najdete zde:
https://rivalenti.cz/obchodni-podminky-2/
Co se týče odesílání objednávek, standardně se objednávky odesílají do 24 hodin od jejich zaplacení.
V některých případech může být odeslání posunuto až na 25 pracovních dní, v závislosti na podmínkách provozovatele a prodejců.
Celý náš tým se snaží, co nejrychleji zpracovat a odeslat Vaši objednávku a většina objednávek (99 %) opustí sklad do 3 dnů od zaplacení.
Dodací lhůta je stanovena na 5-30 pracovních dní, přičemž 95 % zásilek dorazí do 14 pracovních dní od odeslání.
I když se může výjimečně prodloužit až na 180 dní, toto je nejdelší možná lhůta ze zákona na dodání zboží. Avšak i v maximálně 0.3% případů, kdy je dodací lhůta prodejcem prodloužena doposud nikdy nepřesáhla 3 měsíce.
Ráda bych Vám také připomněla, že při potvrzení objednávky jste souhlasil/a s našimi obchodními podmínkami,
které můžete najít zde: https://rivalenti.cz/doprava-a-zpusoby-doruceni/
Děkuji Vám za trpělivost a pochopení.
Jsem zde pro Vás a dělám vše pro to, abych zajistila, že Váš nákup bude co nejpříjemnější.
Ještě jednou Vám chci poděkovat za Vaši objednávku a přeji Vám krásný zbytek dne.
S přáním krásného dne, Adéla
Nejsem pravnik, ale pocitam, že když ta firma operuje v CR a ma ceske stranky, adresu atd atd, tak musi dodrzovat nase zakony.
Poradite mi, co mam udelat ted?
Dekuji
Radek
Vraceni penez
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Dále poukazujeme na to, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Reklamaci či odstoupení od smlouvy je tak možné uplatnit vůči společnosti Vesta Active s.r.o. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již spotřebitel učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu zboží bylo dodáno. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.