Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
U firmy jsem si objednal servis oken,a síťky do třech oken. Po prvé přijel pan, který semnou vše sepsal, zaměřil sítě a čekala jsem na zálohou fakturu. Tu jsem zaplatila,asi po čtyřech týdnech se mi ozvali,a přijel technik sítě namontovat, ale bohužel rozměry neseděli ani na jedno okno, takže udělal servis oken,a opět zaměřil sítě, po dalších čtyřech týdnech se zase ozval technik a přijel sítě namontovat, dvě už seděli,ale třetí ne,takže zase měření. Styl tenhle firmy se mi nelíbi, neustále čekám,omluva žádná,když jsem s nimi kominikovala,že oni pochybyli několikrát,že požadují upravit cenu za sluzby, které platím,tak mi bylo nabidnuto 30% sleva na další nákup,no u téhle firmy určitě ne,nebo servis oken zdarma,tak proč mi ho tedy účtují,když byl provedeny, nakonec tedy mi bylo odepsáno,že se podařilo vykomunikovat 10% z doplatku což vychází cca400kc celkem výsměch.Po dalším měsíci se firma ozvala,že už ji mají. Byli jsme
domluvení,že firma prijede ve 12h, protože jsem šla na odpolední, nepřijeli, v šest mi volá pan že je před barákem,a já v v práci, naštěstí byl přítel doma, takže pan šel síť montovat, ale rozměry byli 4x větší. Nechápu.zase se konalo zaměření. Chování této firmy,se mi vůbec nelíbí, komunikace žádná,omluva žádná. Když se člověk dovola, odpověděl mi pan,že řídí,že se ozve,a zase nic.
Sítě do oken
Určitě bych pozadavovala za tohle půlroční čekání adekvátní náhradu, úpravu ceny. Pokud ne, můžou si to všechno odvézt, takovouhle službu si za 10.000,-opravdu nepředstavuji.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Mimo to platí, že pokud společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.