Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Na internetových stránkách společnosti DAMAINVEST s.r.o. je reklamní klip dětí, stavějících stavebnici nazvanou "stanová pevnost". Jedná se o konstrukci spojek a tyček, na kterou se po pospojení přehodí deka a vznikne úkryt pro děti. Děti 3+ v ní pohodlně prolézají.
Stavebnice, která na základě mé objednávky přišla, měla spojnice ve velikosti a s tuhostí brček na pití. Délka "brček" je 30 cm. Neodpovídaly ani rozměry koncovek, ani spojnic, ani jejich tuhost.
Dodávku 2 stavebnic jsem obratem druhý den reklamoval. Na můj reklamační email jsem obdržel protokol k reklamaci, který jsem vyplnil a odeslal s reklamovanými stavebnicemi na uvedenou adresu DAMAINVEST s.r.o., Lnářská 1633, 396 01, Humpolec.
Po dotazu emailem zda stavebnice přišly, jsem dostal také emailem potvrzení že ano, a že reklamaci řeší. Na základě dalšího mého urgujícího emailu jsem 11.12.2024 obdržel odpověď, že reklamace byla vyřešena vrácením peněz na účet. Ani včera, ani dnes jsem peníze na účet nedostal. Jedná se o částku 599 Kč x 2, celkem 1198 Kč za 2 stavebnice.
Jedná se o 2 ks dětské stavebnice nazvané "stanová pevnost". Číslo objednávky: ***.:
Požaduji vrácení částky 1.198 Kč na účet ***.
|
Tweet |
V popsaném případě byla reklamace vyřešena odstoupením od smlouvy. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Podnikatel je tedy povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu zboží.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti DAMAINVEST s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že došlo k vrácení finančních prostředků. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.