Společnost


BUGA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79829Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

27 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2024, před 28 dny

Dominika Šimonidesová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 8. října 2024 jsem u společnosti Buga zakoupila Kalhoty Kajumba Black XS. Po měsíci se začaly žmolkovat v dolní části nohavic, v místě ohybu nohavic kvůli jejich pro mě nadměrné délce. Malé žmolkování ale také začalo na levé nohavici v oblasti stehna. 29. listopadu jsem kalhoty odnesla na kamennou prodejnu značky Buga k reklamaci.
9. prosince jsem obdržela zprávu o zamítnutí reklamace z důvodu poškození látky mechanického rázu. Dalším odůvodněním bylo, že materiál Kajumba, který byl použit na kalhoty, nemá ke žmolkování sklony. V dolní oblasti kalhot hodnotící uvedla, že se jedná o vydřená místa z vnější a vnitřní strany na stejném místě a vznikly v místě tření bot s kalhoty kvůli možným cvočkám na botách nebo kvůli suchému zipu na botách. Paní hodnotící mi navrhla jako řešení přešití spodních částí nohavic. Kvůli špatné zkušenosti s materiálem jsem tuto možnost odmítla. Požadovala jsem možnost vrácení peněz. Po té mi volala slečna, se kterou jsem historicky vícekrát řešila možnosti objednávky, a vysvětlila mi, že zatím jsem první, která má tuto zkušenost s kalhoty a materiál byl dostatečně testován na to, aby k této vadě nedocházelo. Mluvila se mnou hezky a nabídla mi možnost poukázky v hodnotě kalhot. Stále jsem trvala na možnosti vrácení peněz. Dne 12. prosince jsem obdržela e-mail se zamítnutím reklamace s odůvodněním, že vrácení peněz je možné pouze, pokud se jedná o pochybení skrz kvalitu materiálu.
Prosím Vás o radu, jak dále v této situaci postupovat?
Děkuji Vám, s pozdravem pěkného dne Šimonidesová.


Produkt

Nákup zboží - Kalhoty Kajumba Black XS


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2024 15:43, před 22 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.

Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.