Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#7984Neoprávněně naúčtované poplatky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2015, před 9 lety

Martin Raszka

Znění stížnosti

Dobrý den, jsem Čech pracující v Poslku. 31.8.2015 jsem se zaregistroval na stránky seznamky Be2 a zaplatil si členství na 1 měsíc za 9,9 zlotých, zaplatil jsem kartou. Bez jakéhokoliv oznámení mi firma 6.10. stáhla 239,40 zlotých (cca 1550 Kč) a prodloužila členství na dalších 6 měsíců.

Byl jsem v emailovém kontaktu s jejich help deskem. Napsali mi, že VIP členství se dá zrušit faxem, dopisem, případně emailem. Tudíž jsem požádal o zrušení členství a to emialem (v příloze mailu byla žádost o zrušení členství včetně mého podpisu).

Jakmile jsem poslal výpověď emailem, přestali se mnou komunikovat. VIP členství, které je víceméně k ničemu, mám nadále. Bojím se, že mi opět začnou stahovat další částky. Nevím, zda mám zablokovat svoji platební kartu a požádat o jinou? Mám totiž strach z toho, že pokud mi VIP členství nezruší...budou mit stahovat peníze z bankovního účtu až do mé smrti.


Produkt

Byl jsem registrován svým emailem.


Požadované řešení

Žádám o okamžité zrušení svého VIP členství a také o navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2015 19:27, před 9 lety

Pokud má společnost Be2 ve svých všeobecných obchodních podmínkách upravenu skutečnost, že při zřízení zpoplatněného členství na určitou konkrétně vymezenou dobu se tento závazek vždy automaticky prodlužuje na další období, je jejich postup v pořádku. Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut.
Taková doložka znamená, že jakmile uplyne lhůta, na kterou byl spotřebitel vázán na dobu určitou, smlouva se sama prodlouží zpravidla na úplně stejnou dobu, a to bez potřeby souhlasu spotřebitele, za předpokladu, že byl spotřebitel o této možnosti informován před uzavřením smlouvy např. prostřednictvím všeobecných obchodních podmínek.

Pokud tedy v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst, je spotřebitel skutečně povinen tuto částku uhradit. Jedná se ze zákona o povinnou předsmluvní informaci o ceně služby, možnosti automatické prolongace, kterou je povinen podnikatel spotřebiteli poskytnout před uzavřením smlouvy např. formou všeobecných obchodních podmínek, aby se spotřebitel mohl rozhodnout ještě před závazným uzavřením smlouvy, zda tak učiní či nikoli.

Na tento případ je třeba aplikovat ustanovení § 1799 občanského zákoníku o doložkách ve smlouvách uzavřených adhezním způsobem (každá smlouva, jejíž základní podmínky byly určeny jednou ze smluvních stran nebo podle jejích pokynů, aniž slabší strana měla skutečnou příležitost obsah těchto základních podmínek ovlivnit), které odkazují na podmínky uvedené mimo vlastní text smlouvy, jsou platné, byla-li slabší strana, tj. spotřebitel, s doložkou a jejím významem seznámena nebo prokáže-li, že význam doložky musela znát.

Služby, se kterými je spojen zpoplatněný smluvní vztah, se dle obchodních podmínek společnosti prodlužují o stejnou již dříve smluvně sjednanou dobu trvání závazku, pokud spotřebitel smlouvu nevypoví během výpovědní lhůty před uplynutím smluvní doby. Zpoplatněný smluvní vztah musí být dle obchodních podmínek vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy anebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. Jedná se tedy o prolongaci. Samotná prolongace není zakázaná.

Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak. Není ale možné až po uzavření smlouvy zavázat spotřebitele k úhradě částky, se kterou neměl možnost se seznámit při uzavření smlouvy (předsmluvní informace např. forma dodatku ke smlouvě, všeobecné obchodní podmínky). Je tedy podstatné, zda společnost splnila informační povinnost vztahující se k ceně služby a zda byla mezi stranami sjednána opakovaná platba.

Výpověď zpoplatněného smluvního vztahu je účinná jen v případě, že bude podána formou výslovného, písemného prohlášení. Ačkoliv tuto podmínku považujeme ve spotřebitelských smlouvách za nepřiměřenou, jedná se o jediný spolehlivý způsob, jak spotřebitel může vypovězení smlouvy později prokázat. Doporučujeme spotřebiteli, aby z důvodu opatrnosti výpověď zaslal písemně v souladu s podmínkami služby. Výpověď je žádoucí zaslat s dodejkou a uložit si kopii výpovědi. Tímto způsobem spotřebitel bude moci prokázat, že službu řádně vypověděl a nemělo by tedy dojít k dalšímu strhávání, resp. k prolongaci smlouvy, protože závazek zanikne uplynutím doby, na kterou byl původně sjednán.

Společnost dle jejího výslovného vyjádření je možné kontaktovat rovněž formou zákaznického servisu, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz. Výpověď lze tedy podat i formou emailu na uvedené adrese a je vhodné z důvodu předběžné opatrnosti připojit k tomuto emailu formou přílohy i podepsanou naskenovanou výpověď zpoplatněného smluvního vztahu. Dle smluvních podmínek společnosti klient ve své písemné výpovědi čitelnou formou uvede své plné jméno, zemi, v rámci které služeb be2 využívá, svou e-mailovou adresu, zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme rovněž spotřebiteli pro případ trvajících problému s výpovědí služby, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2015 11:00, před 9 lety

User ID: 2847704e552ba4e4b030f70e


Dobrý den,

děkujeme za Váš email.

Přijali jsme Vaši žádost o výpověď VIP/ Prémiového členství Vašeho klienta, 08-10-2015

Tímto Vám potvrzujeme, že výpověď již byla zpracovaná a členství vyprší k datu: 31.03.2016.

Na přislouchajícím uživatelském profilu již žádné další prodloužení neproběhne.

V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím neváhejte kontaktovat opětovně.


S pozdravem,

Be2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.10.2015 12:28, před 9 lety


Martin Raszka

Ano, konto bylo zrušeno, ale až napotřetí. Nejprve mi odepsali, že mám poslat výpověď v příloze a ne jen v emailu, když jsem ji pak poslal v příloze s podpisem, tak mi odepsali, že tam není podpis. Když jsem jim napsal, že tam je podpis dole, tak to Premium konto nakonec zrušili. Raději jsem si zablokoval i platební kartu.
Nepamatuji se, že bych souhlasil s automatickým prodloužením Premium konta, když jsem kartou platil 9,9 zlotých na 1 měsíc a v žádném případě jsem tam neviděl částku 239,40 zlotých na dobu 6 měsíců.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2015 12:45, před 9 lety

V takovém případě se bude jednat zejména o možnost prokázat, že společnost splnila svou informační povinnost vůči spotřebiteli a že možnost prolongace smlouvy byla spotřebiteli sdělena již při uzavírání smlouvy. To znamená, že tato informace musela být dohledatelná alespoň ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti veřejně dostupných pro uživatele seznamky.

Pokud výše uvedená povinnost splněna nebyla, může spotřebitel zároveň žádat o navrácení uhrazené částky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2015 12:59, před 9 lety

Děkujeme, že ste se s Vaším problémem obrátili na nás.
V nejbližší době Vás bude kontaktovat člen našeho zákaznického servisu prostřednctvím e-mailu s cílem projednat Vaší záležitost. Můžete také kontaktovat náš zákaznícký servis přímo na adrese serwisklienta@be2.pl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.10.2015 18:27, před 9 lety


Martin Raszka

Hodnocení:

Komentář: Ano, společnost splnila svoji informační povinnost při uzavření smlouvy přes internet. Prolongace je platná. To že je to tam napsáno tak aby si toho nikdo nevšiml je můj problém.