Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7985Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2015, před 9 lety

Jana Nováková

Znění stížnosti

Dne 4.9.2015 jsme s přítelem letěli na ostrov Boa Vista. Avizovaný přílet do destinace byl v 16.25. V důsledku zpoždění letu z ČR a následnému neplánovanému tankování paliva se let zpozdil natolik, že se přistání na Boa Vistě muselo odložit na následující den z důvodu nočního uzávěru letiště Boa Vista,o kterém jsme se dozvěděli až před přistáním na Salu. Díky provizornímu ubytování na ostrově Sal a následnému transferu opět na letiště,kde jsme museli trávit další 3 hodiny, jsme se do našeho vybraného hotelu dostali se 17-hodinový zpožděním.
Další důvod stížnosti - místo plánovaných 7,5hod v letadle jsme v něm byli nuceni strávit 11 hod.V okamžiku oznámení o zpoždění neměla posádka k dispozici žádné jídlo, které bychom si mohli koupit. Úvodní malé občerstvení nebylo na 11 hodin dostačující.
Proto jsem žádala CK o finanční kompenzaci. Stížnost CK vyhodnotila jako neoprávněnou a nabídla jako pozornost Voucher od společnosti smartwings. Po zkušenosti s touto společností, s ní nadále cestovat opravdu neplánuji a voucher se mi nezdá jako dostatečná kompenzace za zkrácení dovolené a ztrátu radosti z dovolené!


Požadované řešení

Požaduji místo nabízeného voucheru finanční kompenzaci za způsobený stres a zkrácení dovolené v podobě slevy ze zájezdu - tedy navrácení části zaplacené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2015 11:27, před 9 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Existenci vad je nutné doložit (např. potvrzení dopravce).

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se poskytnutí slevy soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 15:37, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.