Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
Dne 13.12. jsem si objednala jízdu u společnosti Bolt, jako vícekrát předtím. Zadala jsem adresu jako vždy, vyznačila bod na mapě. Jízdu přijal řidič J.A. Na mapě se ukázala trasa kudy má ke mě dojet. Ta byla správná. Dostavila jsem se na místo určení a čekala. Během chvilky přijel řidič ( sledovala já jeho pohyb na mapě) ale nedojel trasu do konce nýbrž zastavil dříve na autobusové zastávce. Zastávka sice byla pár desítek metrů ode mě ale přes čtyř proudou silnici, přes kterou jsem neměla šanci se dostat jinak než obklikou přes křižovatku a semafory, kdy bych ale nestihla čekací lhůtu která je zdarma. Oproti tomu řidič měl pokračovat dál dle navigace která by ho po pár metrech navedla na odbočení na parkoviště, ze kterého by se dostal na mou stranu silnice a i význačnému místu na mapě. Řidiči jsem tedy napsala vy věděl, že jsem naproti. Bez reakce, tak jsem zavolala. Po přijetí jsem slušně pozdravila a sdělila že jsem naproti, že musí ještě kousek dál. Načež po mě pan A. začal doslova štěkat, že on nemusí nic a že snad vidím, že se ke mě nemá jak dostat, když je tu dvojitá plná čára. Tak jsem mu začala vysvětlovat, že o pár metrů dál má odbočovací pruh na parkoviště. Ale pan A. mi to v půlce věty položil a dál stál na místě. Já byla v šoku, dojít za řidičem, zaplatit navíc poplatek za čekání a ještě jet s agresivním řidičem jsem určitě nechtěla ale také jsem nechtěla aby mi byl naúčtován poplatek za zrušení jízdy.Tak jsem hledala pomoc se situací u podpory, jenomže během toho, co jsem na podporu psala mi pan A. napsal něco ve stylu "snad ti to stálo za to", jízdu ukončil a mě byl naúčtován storno poplatek. Teď jsem v situaci kdy řeším s podporou, že k pochybení a neprofesionálním u jednání došlo na straně řidiče ale oni mi vždy jen podepíšou, že v systému vidí, že byl poblíž a že poplatek za storno je naúčtován právem. Víte jde o hloupých 50 korun ale já prostě nechci žít ve společnosti, kde vy si objednáte službu, služba není vykonána, s vámi je zacházeno vulgárně a ještě si za to musíte zaplatit.
Řidič J.A. IČO: 21069280 SPZ ***, trasa 13.12. před 17 hodinou z ulice *** na ulici ***
Jediné, o co usiluji je vrácení neprávem naúčtovaného storno poplatku ve výši 50 korun českých a písemnou omluvu společnosti Bolt za neprofesionální a vulgární přístup jejich řidiče a za neřešení celé situace na podpoře kde si mě přehodilo během dvou dnů minimálně 10 lidí a nic bohužel neřeší.
|
Tweet |
Pokud služba nebyla poskytnuta, přestože spotřebitelka splnila veškeré podmínky pro její poskytnutí, nemělo by dojít ke stržení peněz.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.