Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 7.12.2024 mi společnost Alza doručila a vynesla do bytu objednanou lednici. Bohužel jsem si později všimla, že při přenášení lednice z předsíně do kuchyně došlo k poškození dřevěné podlahy, pravděpodobně v důsledku neopatrné manipulace.
Ihned po zjištění této skutečnosti jsem kontaktovala společnost Alza, která mi po několika dnech odpověděla, že věc řešit nebudou, neboť jsem podepsala dodací listinu, čímž jsem potvrdila, že je vše v pořádku.
S tímto rozhodnutím nesouhlasím, jelikož podpisem dodací listiny jsem pouze potvrdila převzetí nepoškozeného zboží (viz fotografie)
Dodání nadměrného zboží výnos, rozbalení a instalace spotřebiče
Žádám o nahrazení vzniklé škody v důsledku neopatrnosti zaměstnanců Alzy
|
Tweet |
Výnos spotřebiče je v tomto případě chápán pravděpodobně jako smlouva o dílo.
Pokud při výnosu spotřebiče došlo ke škodě na majetku, bylo by pravděpodobně možné požadovat náhradu škody. Spotřebitel by však musel mimo jiné prokázat, že škoda byla způsobena právě výnosem zboží. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Tento případ jsme ze strany naší společnosti opakovaně ověřili, ovšem reklamace hlášeného poškození na majetku byla bohužel zamítnutá. Doklad: "Potvrzení o doručení objednávky" byl po doručení podepsán bez výhrad, což je pro řešení obdobných situací zcela směrodatné. Pokud tedy spotřebitel neprokáže opak, zůstává naše stanovisko v tuto chvíli nadále neměnné. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Spotřebitelka může dílo (výnos spotřebiče) reklamovat. Obecně však platí, že zjevné vady by měly být namítnuty ihned a tedy uvedeny v předávacím protokolu. V případě, že dojde k převzetí díla bez výhrad, nepřizná soud objednateli právo ze zjevné vady díla, namítne-li zhotovitel, že právo nebylo uplatněno včas. Předávací prokol by v tomto případě mohl sloužit jako důkaz ve prospěch společnosti. I přes to však společnost může (alespoň částečně) reklamaci uznat v rámci zachování dobrých vztahů.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.